بهره‌برداری از ۱۴ هزار واحد مسکونی در هرمزگان

همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به هرمزگان ۱۴ هزار واحد مسکونی در استان به بهره برداری رسید.   به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور بلدیه آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مهدی دوستی افزود: از این شمار ۱۰ هزار و ۱۴ واحد مربوط به نهضت […]

همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به هرمزگان ۱۴ هزار واحد مسکونی در استان به بهره برداری رسید.

 

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور بلدیه آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مهدی دوستی افزود: از این شمار ۱۰ هزار و ۱۴ واحد مربوط به نهضت ملی مسکن، ۲ هزار و ۴۱۵ واحد بافت فرسوده و هزار و ۶۰۰ واحد نیز خود مالک است.
وی گفت: برای اجرای این طرح ۲۴ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه این واحد‌های مسکونی در همه شهرستان‌ها به بهره برداری می‌رسد، افزود: بیشترین واحد‌ها با ۶ هزار و ۶۰۰ واحد در بندرعباس است. میناب با هزار و ۸۰۰ واحد، بندرلنگه باهزار و ۴۶۸ واحد و رودان با هزار و ۸۹ واحد پس از بندرعباس بیشترین شمار مسکن‌های افتتاحی را به خود اختصاص داده اند.
وی گفت: واحد‌های که در این طرح به مردم واگذار می‌شود ۶۶ تا ۹۵ متری است.
کمالی گفت: تاکنون بیش از هزار و ۹۰۰ هکتار زمین برای ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن تامین شده است.

دوستی گفت: تکلیف استان در حوزه مسکن در مجموع ۶۶ هزار واحد شامل ۵۰ هزار واحد در حوزه شهری و ۱۶ هزار واحد در حوزه روستایی است.
وی افزود: در سفر رئیس جمهور ۱۴ هزار واحد به بهره برداری می‌رسد و با این آمار، ۲۰ هزار واحد از تکلیف استان در حوزه مسکن انجام شده است.
به گفته استاندار هرمزگان، ۲۱ درصد زمین مازاد بر زمین‌های موردنیاز برنامه چهارساله مسکن استان تامین و برای ۹۱ درصد واحد‌ها هم پروانه ساخت صادر شده که عملیات اجرایی بیشتر آن‌ها آغاز شده است.
دوستی گفت: در تلاشیم سال ۱۴۰۳ سال تحویل بیشتر واحد‌ها باشد.

نویسنده : رویا حسینی