بهره برداری از باغ صخره‌ای وکیل‌آباد مشهد تا نوروز ۱۴۰۱

عملیات ساخت باغ صخره‌ای این مجموعه با هدف زیباسازی منظر ورودی باغ وکیل آباد و توسعه فضای سبز آن، حدفاصل پل پرتوی و پل وکیل آباد درحال انجام است. عملیات بازپیرایی باغ وکیل آباد در سال‌های گذشته با هدف بهسازی و توسعه این باغ قدیمی و خاطره انگیز شهر مشهد در قسمت‌های مختلف آن انجام شده است. در این […]

عملیات ساخت باغ صخره‌ای این مجموعه با هدف زیباسازی منظر ورودی باغ وکیل آباد و توسعه فضای سبز آن، حدفاصل پل پرتوی و پل وکیل آباد درحال انجام است.

عملیات بازپیرایی باغ وکیل آباد در سال‌های گذشته با هدف بهسازی و توسعه این باغ قدیمی و خاطره انگیز شهر مشهد در قسمت‌های مختلف آن انجام شده است. در این راستا، عملیات ساخت باغ صخره‌ای این مجموعه با هدف زیباسازی منظر ورودی باغ وکیل آباد و توسعه فضای سبز آن، حدفاصل پل پرتوی و پل وکیل آباد درحال انجام است و تا نوروز ۱۴۰۱  بهره برداری می‌شود.

شهردار منطقه ۹ در گفتگو با شهرآرا درباره آخرین وضعیت پروژه بازپیرایی باغ وکیل آباد گفت: عملیات بازپیرایی باغ وکیل آباد پروژه‌ای مستمر است که در سال‌های گذشته و بنا بر طرح توسعه مصوب این مجموعه درحال انجام بوده است.

سعید حسینقلی زاده مقدم افزود: در سال ۱۳۹۹ عملیات ساخت باغ صخره‌ای وکیل آباد در دستورکار قرار گرفته و سازمان عمران شهرداری مشهد به عنوان پیمانکار، فعالیت‌های مختلفی در این بخش از مجموعه انجام داده است.

پایان کار ساخت محوطه بازی کودکان و زمین ورزشی روباز

وی با بیان اینکه پروژه ساخت باغ صخره‌ای وکیل آباد شامل حاشیه سازی رودخانه، ساخت دیواره و معابر سنگی، ساخت آلاچیق، اجرای مخازن آب و فضای سبز و همچنین ساخت زمین ورزشی روباز و محوطه بازی کودکان است، ادامه داد: اکنون محوطه زمین‌های بازی کودکان و فضای ورزشی روباز این باغ ساخته شده و مخازن آب و فضای سبز آن به بهره برداری رسیده است.

آخرین مراحل اجرای معابر و حاشیه سازی رودخانه نیز درحال انجام است. همچنین بخش‌های اصلی روشنایی و نورپردازی این پروژه تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه این باغ هنوز در اختیار شهروندان قرار نگرفته است، گفت: با پایان فعالیت‌های عمرانی پروژه یادشده، این بخش نیز به فضای مفید باغ وکیل آباد اضافه می‌شود و برای استفاده زائران و مجاوران بارگاه رضوی آماده خواهد بود.

حسینقلی زاده مقدم تصریح کرد: اکنون عملیات ساخت باغ صخره‌ای وکیل آباد ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است این فضای مفرح و زیبا در نوروز سال آینده به بهره برداری برسد.

باغ صخره ای؛ مرکز اتصال باغ وکیل آباد به رودپارک

شهردار منطقه ۹ شهرداری مشهد با بیان اینکه این باغ صخره‌ای نقطه اتصال باغ وکیل آباد به رودپارک خواهد بود، اظهار کرد: باتوجه به اینکه قرار است در آینده‌ای نزدیک عملیات ساخت رودپارک حدفاصل پل نمایشگاه تا پل پرتوی نیز آغاز شود، باغ صخره‌ای وکیل آباد متصل کننده این مجموعه به رودپارک است و با انجام طرح‌های بازگشایی مسیر شهروندان، در آینده نزدیک شاهد اتصال این دو به یکدیگر خواهیم بود.

منبع خبر