به زودی آسانسورهای باکیفیت جایگزین پله برقی های عابر پیاده مشهد می‌شوند

علی سمیعی مدیر عامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اظهار کرد: در سطح شهر مشهد چهارده پله برقی عابر پیاده وجود دارد که به زودی ده عدد از این پله برقی‌ها جمع آوری و جای خود را به آسانسور‌های شیشه‌ای می‌دهند. وی تصریح کرد: امنیت آسانسور به مراتب بهتر و ایمن‌تر از پله […]

علی سمیعی مدیر عامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اظهار کرد: در سطح شهر مشهد چهارده پله برقی عابر پیاده وجود دارد که به زودی ده عدد از این پله برقی‌ها جمع آوری و جای خود را به آسانسور‌های شیشه‌ای می‌دهند.
وی تصریح کرد: امنیت آسانسور به مراتب بهتر و ایمن‌تر از پله برقی می‌باشد٬ بطوریکه بار‌ها افراد بخصوص بانوان و کودکان در رفت و برگشت پله برقی عابر پیاده دچار آسیب شده اند.
او به یکی دیگر از مزایای آسانسور در معابر اشاره کرد و گفت: افراد معلول و نیز ویلچری برای عبور از سطح خیابان همواره دچار مشکل می‌باشند پس لازم است بجای پله برقی عابر پیاده که حتی تردد آن برای این عزیزان غیر ممکن است آسانسور گذاشته شود.
سمیعی در ادامه بیان داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۱ از تعداد چهارده پله برقی سطح شهر مشهد ده عدد جمع آوری و تنها چهار پله برقی عابر در میدان آب٬ سه راه راهنمایی٬ میدان شریعتی جنب بیمارستان قائم و تقاطع سجاد پارک ملت باقی خواهند ماند.
مدیر عامل سازمان حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد درباره هزینه هر پله برقی گفت: هزینه هر پله برقی در سطح مشهد بالغ بر ۳ ملیارد تومان است بعنوان نمونه پله برقی عابر پیاده تقاطع سجاد پارک ملت که ۶ پله برقی دارد ۱۸ ملیادتومان است در صورتیکه هزینه هر آسانسور تنها یک میلیارد تومان است.

وی در پایان گفت: از تیرماه امسال مسئولیت پله برقی‌های عابر پیاده از سازمان میادین به سازمان حمل ونقل ترافیک شهری منتقل شده و طبق قراردادی که ما با پیمانکار بسته ایم تا پایان آذرماه ۱۴۰۱ خبر‌های خوبی برای مردم مشهد خواهیم داشت.

منبع خبر