بوستان «هاتف اصفهانی» به بهره‌برداری رسید

شهرداران آنلاین/به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان، در آیین بهره‌برداری از این بوستان که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری کرمان برگزار شد، از ساخت حدود ۸۰ بوستان محله‌ای در دورۀ اخیر مدیریت شهری خبر داد. وی با بیان اینکه تاکنون، حدود ۶۰ بوستان محله‌ای در شهر کرمان ساخته شده […]

شهرداران آنلاین/به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان، در آیین بهره‌برداری از این بوستان که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری کرمان برگزار شد، از ساخت حدود ۸۰ بوستان محله‌ای در دورۀ اخیر مدیریت شهری خبر داد.

وی با بیان اینکه تاکنون، حدود ۶۰ بوستان محله‌ای در شهر کرمان ساخته شده است، افزود: ۲۰ بوستان محله‌ای دیگر نیز در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی درخصوص رویکرد شهرداری در این دوره درجهت توجه به پروژه‌های مقیاس‌کوچک شهری و محله‌ای گفت: بوستان‌های محله‌ای و شکل‌گیری فضای اجتماعی محله‌ای، باعث تقویت محله‌ها می‌شود.
شهردار کرمان با اشاره به اینکه بوستان‌های محله‌ای در ایجاد فضای نشاط‌آور در محله‌ها در دوران قرنطینه، مؤثر هستند، گفت: مردم در بوستان‌های محله‌ای حضور پیدا می‌کنند و فرصتی ایجاد می‌شود تا تعاملات و روابط اجتماعی به‌خوبی شکل بگیرد.
وی بیان کرد: وجود بوستان‌های محله‌ای موجب پویایی محله‌ها و ایجاد فضاهای اجتماعی، تفریحی و ورزشی در محله‌ها خواهد شد.
عالم‌زاده، بوستان «هاتف اصفهانی» را پنجمین بوستان منطقه دو و مورد بهره‌برداری در قالب پویش «افتتاح» دانست و افزود: بوستان «هاتف اصفهانی» ۲۲۰۰ مترمربع مساحت دارد.
در این آیین، شهردار منطقه دو شهر کرمان نیز درخصوص امکانات بوستان «هاتف اصفهانی» گفت: وسایل بازی کودکان، ست ورزشی، میز تنیس، آلاچیق و آب‌نما ازجمله تجهیزات و امکانات بوستان «هاتف اصفهانی» است.
رضا خیاط‌زاده با تأکید بر اینکه این بوستان به‌عنوان بوستان محله‌ای امکانات کاملی دارد و نیاز مردم ساکن در این محله را برطرف می‌کند، گفت: ساخت این بوستان در پایان سال گذشته آغاز شد و در خردادماه به پایان رسید.
وی همچنین به بهره‌برداری از بوستان «شهید احمد هدایت» در بلوار «پزشک» نبش خیابان «شهید احمد هدایت» به‌عنوان پروژه بعدی که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد، اشاره کرد و افزود: پارک جنب «مسجدالمعین» و پارک «همای و همایون» در شهرک «الغدیر» نیز در حال ساخت است.
شهردار منطقه دو بیان کرد: در مجموع چهار بوستان محله‌ای  تا پایان این دوره از مدیریت شهری در منطقه دو شهر کرمان به بهره‌برداری خواهد رسید.
لازم به ذکر است؛ بوستان «هاتف اصفهانی» به مساحت ۲۲۰۰ مترمربع در خیابان «هاتف اصفهانی» واقع در بلوار «هوشنگ مرادی‌‌کرمانی» قرار دارد.