بیانیه مشترک شهرداری و شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز

در اختتامیه نخستین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز؛ سومین حرم اهل بیت (ع) بیانیه مشترکی توسط شهرداری و شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز صادر شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، متن این بیانیه بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با تقدیر از تلاش‌های دولت جمهوری اسلامی ایران که با جدیت در راستای ایجاد […]

در اختتامیه نخستین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز؛ سومین حرم اهل بیت (ع) بیانیه مشترکی توسط شهرداری و شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز صادر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با تقدیر از تلاش‌های دولت جمهوری اسلامی ایران که با جدیت در راستای ایجاد فضای اقتصادی مناسب برای رشد و توسعه کشور، علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اسلامی، اقدامات ستودنی را در دستور کار قرار داده است، این بیانیه در موارد ذیل برای نیل به اهداف متعالی حمایت و تسهیل در فرآیند سرمایه گذاری در کلانشهر شیراز و استان پهناور فارس اعلام می‌گردد:
۱. با توجه به روند افزایش جمعیت شهری و ضرورت توسعه پایدار و ایجاد زیرساخت‌های شهری از طریق مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و عموم مردم در تامین منابع مالی طرح‌های توسعه شهری، ضروری است دولت محترم ظرفیت‌های اجرایی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را با افزایش اختیارات نظام مدیریت شهری در تصمیم‌سازی و تصمیم گیری‌ها فراهم نماید.
۲. نظر به اینکه در حال حاضر بسترهای قانونی به منظور تصمیم‌گیری موثر شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و مدیران استانی فراهم نمی‌باشد، این مسئله مانع از مشارکت فعال سرمایه‌گذاران در طرح‌های توسعه شهری شده است. از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود با مشورت نظام مدیریت شهری قوانین و مقررات مورد نیاز را وضع نماید و به ویژه قانون نظام مدیریت واحد و یکپارچه شهری را به تصویب برسانند.

۳. حفظ و احساس امنیت سرمایه‌گذاران و کارگزاران در روند اجرای قراردادهای مشارکت و سرمایه‌گذاری در شرایطی که بسترهای قانونیِ کافی وجود ندارد از نکات مهم اساسی و تاثیرگذار در فرایند مذاکرات، تفاهم، قرارداد و اجرای طرح‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری می باشد. بنابراین از  قوه محترم قضاییه انتظار می رود با اتخاذ تدابیر لازم و حفظ وظایف دستگاه‌های نظارتی به تحقق خواسته های مهم نظام مدیریت شهری به ویژه در کلانشهرها همکاری نماید.
والسلام
شیراز ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

منبع خبر