بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله در بندرعباس برگزار شد

شهردار بندرعباس گفت : برگزاری مانورهای زلزله در مدارس و درسطح  شهر بندرعباس  می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و باعث کمتر شدن تلفات و بحران های ناشی از آن باشد. به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین ،شهردار بندرعباس در بیست و پنجمین  مانور زلزله که در دبیرستان دخترانه متوسط اول زمزم در شهرک پیامبر اعظم و […]

شهردار بندرعباس گفت : برگزاری مانورهای زلزله در مدارس و درسطح  شهر بندرعباس  می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و باعث کمتر شدن تلفات و بحران های ناشی از آن باشد.

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین ،شهردار بندرعباس در بیست و پنجمین  مانور زلزله که در دبیرستان دخترانه متوسط اول زمزم در شهرک پیامبر اعظم و با حضور جمعی از  مسئولان استانی برگزار شد ،ضمن تشکر از مدیر مدرسه و دانش آموزانی که در این چند روز این مانور زلزله ر ا تمرین کردند و همچین کارکنان مجموعه شهرداری که این مانور را با نظم برقرار کردند بیان کرد : این نوع مانورها می تواند در کمتر شدن تلفات و بحران ها در آینده بسیار تاثیرگذار باشد با توجه به اینکه استان هرمزگان و شهر بندرعباس زلزله خیز است و در سال های گذشته زلزله های زیادی در فین و سایه خوش اتفاق افتاده است با این رویکرد و این مانورها می توان باعث کاهش شدن تلفات جانی و بحران های ناشی از آن بود.

شهردار بندرعباس به آموزش های مقابله با زلزله اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که زلزله اتفاق میوفتد با آموزش هایی که به افراد داده شده است می توانیم باعث کاهش خسارت ها ،سرعت بخشیدن و  واکنش سریع برای نجات جان مصدومان در این حادثه باشیم.

نوبانی در این مانور زلزله به حفظ آرامش اشاره کرد و تأکید کرد: در هر بحرانی اگر آرامش خود را حفظ نکنیم نمی توانیم تصمیم درست بگیریم و خیلی از مصدومین حادثه در زلزله کسانی بودند که ترسیدند و در حین فرار دچار سانحه شدند پس مهمترین موضوع داشتن آرامش و عکس المعل سریع بعد از آن است.

وی به ادامه این آموزش ها و این مانورها در بندرعباس اشاره کرد و بیان کرد: باید این آموزش ها همیشگی باشد تا در ناخودآگاه انسان تاثیر بگذارد  و امیدواریم این آموزش ها در سطح شهر بندرعباس نیز انجام شود و همه بتوانند در موقع بحران از آن استفاده کنند.

نوبانی به زلزله کشور ترکیه نیز اشاره کرد و بیان داشت : در ترکیه هم با توجه زلزله ای اخیر و کشته شدن گان بیش از  ۵۰هزار نفر  و با وجود ساختمان های بلند و دارای مقاومت ، این اتفاق افتاد پس باید همیشه آماده ی مقابله با این گونه بحران ها باشیم.