بیش‌از ۲۰هزار اصله درخت شیشه‌شور معابر ایرانشهر را جذاب کرده است

شهردار ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیش‌از۲۰ هزار اصله درخت شیشه‌شور در خیابان‌ها و معابر این شهرستان با گل‌های زیبا چشم هر رهگذری را به خود مجذوب می‌کند گفت: شهرداری در نظر دارد هر سال تعدادی از این درخت را در فضاهای سبز میدان‌های سطح شهر بکارد. سعید دیده‌ور روز […]

شهردار ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیش‌از۲۰ هزار اصله درخت شیشه‌شور در خیابان‌ها و معابر این شهرستان با گل‌های زیبا چشم هر رهگذری را به خود مجذوب می‌کند گفت: شهرداری در نظر دارد هر سال تعدادی از این درخت را در فضاهای سبز میدان‌های سطح شهر بکارد.

سعید دیده‌ور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه درخت شیشه‌شور از تیره بیدها و منشا آن از کشور استرالیا است اظهارداشت: این درخت در مقابل خشکی، گرما و باد مقاوم بوده و به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب ایرانشهر رشد خیلی خوبی در این شهرستان دارد.

وی خاطرنشان کرد: در فصل سرد سال که درختان در خواب زمستانی به سر می‌برند درخت شیشه‌شور با گل‌های زیبا و رنگارنگ خود به این شهر طراوت و زیبایی خاصی بخشیده و بهار را به ارمغان آورده است.

شهردار ایرانشهر با بیان اینکه هم‌اینک در اکثر خیابان‌ها، معابر و منازل شهروندان ایرانشهری درخت شیشه شور با گل‌های زیبای خودش در آخرین ماه سال خودنمایی می‌کند افزود: رو به پایین بون نوع گل این گونه زینتی به آن زیبایی خاصی بخشیده است.

وی با اشاره به اینکه درخت شیشه شور با خودنمایی در میدان‌ها و بوستان‌های ایرانشهر چشم هر رهگذری را مجذوب خود می‌کند بیان کرد: شهر ایرانشهر با داشتن آب و هوای مساعد و داشتن بیش از ١٢٠هکتار فضای سبز عنوان سرسبزترین شهر سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا شیشه شور از تیره بیدها و منشا آن از کشور استرالیاست این درخت در مقابل خشکی، گرما و باد مقاوم بوده و به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، این درخت در شهرستان ایرانشهر بخوبی رشد می‌کند.

ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار – میلک واقع شده است.

منبع خبر