تجهیز فرآیندهای مدیریت پسماند با دانش و فناوری روز

https://isfahan.ir/node/42019 18 آذر ۱۴۰۰ – ۱۱:۰۴ کد محتوا ۴۲۰۱۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۰ – ۱۱:۰۴ تجهیز فرآیندهای مدیریت پسماند با دانش و فناوری روز مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اهمیت ویژه کاربرد فناوری‌های نوین در این سازمان با هدف بهینه‌سازی فرآیندهای مدیریت پسماند خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، غلامرضا ساکتی مدیرعامل سازمان مدیریت […]

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اهمیت ویژه کاربرد فناوری‌های نوین در این سازمان با هدف بهینه‌سازی فرآیندهای مدیریت پسماند خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، غلامرضا ساکتی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در پاسخ به نیاز رشد روز افزون جمعیت و تنوع پسماندهای تولیدی همواره کوشیده است همگام با فناوری‌های روز دنیا گام بردارد و در همین راستا این سازمان استفاده از فناوری‌ها و خدمات نوین شهری را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در خصوص برنامه‌های پیش روی سازمان برای ادامه این پروژه گفت: گام بعدی سازمان توسعه دانش و احداث پایلوت نیمه صنعتی این تکنولوژی با ظرفیت ۲۰ تن در روز است که فراخوان آن بزودی منتشر خواهد شد.

ساکتی به استقرار سیستم پیرولیز جهت مدیریت بخش غیر آلی پسماند شهری و تولید سوخت مایع به عنوان دیگر اقدامات سازمان در استفاده از فناوری‌های نوین اشاره کرده و گفت: این نخستین تجربه استفاده از سیستم پیرولیز در مدیریت پسماند مخلوط شهری در کشور است که در حال حاضر قرارداد احداث این سیستم با شرکت تامین کننده منعقد شده و پروژه تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی گفت: نخستین فاز این پروژه به زودی با ظرفیت ۱۰ تن در روز در اصفهان مستقر می‌شود و پس از طی فاز آزمایشی و بهره برداری اولیه، ماژول‌های بعدی این سیستم مستقر شده و ظرفیت آن تا ۳۰۰ تن در روز افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان اصفهان به تلاش‌های سازمان در ارائه خدمات نوین شهری با تکیه بر خدمات غیر حضوری اشاره کرد و گفت: طراحی برنامه شهروندی اصپاک دیگر پروژه سازمان، با محوریت استفاده از فناوری هاست که با استفاده از این برنامه، شهروندان اصفهانی می‌توانند از خدمات غیر حضوری به منظور تحویل پسماند‌های خشک و اطلاع از موقعیت ایستگاه‌های بازیافت و سایر اطلاعات مورد نیاز و آموزشی بهره‌مند شوند که این برنامه در حال نهایی‌سازی بوده و بزودی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

ساکتی به راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه پسماند‌های عمرانی و ساختمانی به عنوان یکی دیگر از سامانه‌های مستقر شده توسط سازمان اشاره کرده و گفت: هدف از استقرار این سامانه، جلوگیری از تخلیه غیر مجاز پسماند‌های ساختمانی در سطح شهر و ایجاد بستر مناسب جهت بازیافت این پسماند‌ها است چرا که پسماند‌های ساختمانی حجیم‌ترین پسماند‌های تولیدی در شهر‌ها هستند و عدم مدیریت صحیح آن‌ها می‌تواند منجر به معضلات عدیده بهداشتی زیست محیطی و بهداشتی از جمله منظر نامناسب شهری، ایجاد پدیده ریزگردها، شیوع بیماری سالک و مسدود شدن معابر شهری شود.

وی در پایان گفت: این سامانه امکان کنترل و پایش پسماند‌های ساختمانی را از نقطه تولید تا محل دفع برای سازمان فراهم می‌آورد و همچنین شهروندان نیز می‌توانند از خدمات غیر حضوری این سامانه بهره‌مند شوند.

کد محتوا ۴۲۰۱۹