تشکیل قرارگاه پشتیبانی و لجستیک شهرداری ها

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از تشکیل قرارگاه پشتیبانی و لجستیک شهرداری ها به‌منظور توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات و خدمات در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خبر داد. مهدی جمالی نژاد در  مراسم افتتاحیه مرکز بین‌المللی مطالعات تاب‌آوری شهری پژوهشکده سوانح طبیعی که در محل این پژوهشکده برگزار شد، گفت: لازم […]

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از تشکیل قرارگاه پشتیبانی و لجستیک شهرداری ها به‌منظور توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات و خدمات در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خبر داد.

مهدی جمالی نژاد در  مراسم افتتاحیه مرکز بین‌المللی مطالعات تاب‌آوری شهری پژوهشکده سوانح طبیعی که در محل این پژوهشکده برگزار شد، گفت: لازم است به مقوله پایداری در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و کالبدی آن توجه ویژه ای شود. در این میان نقش مدیریت شهری بیشتر در ابعاد کالبدی نمود پیدا می‌کند و در موضوع پایداری اقتصادی توجه به دولت کم‌مداخله و تسهیلگر، در موضوع پایداری کالبدی پایداری ساختمان در برابر مخاطرات و مباحث مرتبط با زیرساخت‌ها و در موضوع پایداری اجتماعی توجه به نظام شورایی و تقویت شوراها در سطوح مختلف فرادست و فرودست مطرح است که نباید از آن غافل شد.

وی ادامه داد: در ارتباط با پایداری کالبدی باید بگویم که متأسفانه در برخی حوزه‌ها خلأ اساسی وجود دارد. این در حالی است که با تخصیص اعتبار بسیار اندکی می‌توان از مسائل پیشگیری و آنها را حل کرد. در این ارتباط باید تدابیری اندیشیده شده و در غیر این صورت کار برای نهادها به ویژه مدیریت شهری و روستایی دشوار خواهد شد.
جمالی نژاد گفت: در ارتباط با هم‌افزایی و یکپارچگی خدمات، اخیراً قرارگاه پشتیبانی و لجستیک در حوزه وزارت کشور به‌منظور توزیع عادلانه تجهیزات، امکانات و خدمات در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها راه‌اندازی شده و تاکنون نیز اقدامات بسیار ارزشمندی در این راستا و در ارتباط با تجهیز و حمایت از تولیدات داخلی صورت گرفته است.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه ملی، منطقه‌ای و محلی باید میان این سه حوزه هم‌افزایی و همراهی یکپارچه وجود داشته باشد، ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن مدیریت جدید در سازمان مدیریت بحران کشور، حمایت‌های این حوزه از مجموعه مدیریت شهری و روستایی ادامه داشته باشد.
جمالی نژاد در پایان از زحمات  و اقدامات اسماعیل نجار در طول ریاست سازمان مدیریت بحران کشور نیز قدردانی کرد.

منبع خبر