تقاطع غیرهمسطح «قدس» در بندرعباس به بهره‌برداری رسید

تقاطع غیرهمسطح قدس در بندرعباس و واقع در بافت مرکزی این شهر، پنجشنبه شب با حضور شهردار بندرعباس و استاندار هرمزگان به بهره برداری رسید. به گفته مهدی نوبانی شهردار بندرعباس، برای ساخت این تقاطع غیرهمسطح که از مهر ۹۷ آغاز شده، ۷۵ میلیارد تومان هزینه شده است. پروژه قدس از پروژه‌های نیمه تمام ما […]

تقاطع غیرهمسطح قدس در بندرعباس و واقع در بافت مرکزی این شهر، پنجشنبه شب با حضور شهردار بندرعباس و استاندار هرمزگان به بهره برداری رسید.

به گفته مهدی نوبانی شهردار بندرعباس، برای ساخت این تقاطع غیرهمسطح که از مهر ۹۷ آغاز شده، ۷۵ میلیارد تومان هزینه شده است. پروژه قدس از پروژه‌های نیمه تمام ما بوده که با ٢دستگاه  پل بتنی از نوع دال مجوف هر دستگاه پل ٧دهانه شامل ۵دهانه ٣٠متری و ٢دهانه ٢۵متری است که بیش از ۳۶۰ متر طول و بیش از ۸ متر عرض دارد.


در این پروژه بیش از ۱۵ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۴۶۰۰ متر مکعب خاکریزی، ۱۱ هزار متر مکعب بتن‌ریزی و ۱۶۰۰ متر مکعب روسازی رمپ داشته است.

شهردار بندرعباس همچنین از تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در شهر با اولویت توسعه فضای سبز خبر داد و عنوان داشت: بندرعباس شهری رو به توسعه با مردمانی نجیب و پرمهر است که کار و تلاش شبانه روزی برای خدمت به آنان وظیفه ما در شهرداری است و به این خدمت خود افتخار می‌کنیم.

بندرعباس باید به یک شهر مدرن و امروزی تبدیل شود/ بخشی از مشکل اسناد مالکیتی مردم تا پایان سال حل خواهد شد

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این مراسم با بیان این که بلوار شرقی بندرعباس یک فرصت بی نظیر برای توسعه این شهر و محلی برای زیست مناسب مردم است، خاطرنشان کرد: توسعه، حرکت و پیشرفت امری است که به صورت زنجیره‌ای رخ می‌دهد به شدت به عدالت در توسعه و توازن معتقد هستم‌، شهر بندرعباس را باید ویژه دید و توجه داشته باشیم که بندرعباس آخرین سد ما برای جلوگیری از خروج نخبگان از این استان است.

وی افزود: بر توسعه شهر بندرعباس و تبدیل شدن آن به یک شهر مدرن و امروزی اصرار دارم و تأکید دارم از مزیت‌های نسبی این شهر و چشم اندازهای زیبای آن به خصوص چشم انداز دریا به خوبی استفاده شود.


استاندار هرمزگان گفت: برخی از محلات بندرعباس از بسیاری از شهرها بزرگتر هستند برای مثال در شهرک پیامبر اعظم در دل خود جمعیتی در حدود ۱۰۰ هزار نفر را جای داده و لذا می‌طلبد برنامه ویژه‌ای را برای این محلات و به خصوص برای شهرک پیامبر اعظم داشته باشیم.

دوستی تاکید کرد: اگر دست به دست هم دهیم و وفاق وجود داشته باشد می‌توان هرمزگان بسیار زیبایی داشته باشیم من در عمل و کلام همه بزرگان و مسئولان استان از جمله نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس و سپاه می‌بینم که دغدغه اصلی آن‌ها پیشرفت استان است و ما هم در کنار آن‌ها هستیم تا این پیشرفت اتفاق بیفتد.

منبع خبر