مردانی مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری تهران در جمع مدیران و کارکنان منطقه 4:

تقویت تعامل مؤثر مدیران با کارکنان کیفیت خدمت را ارتقاء می‌دهد

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل ‌سرمایه ‌انسانی ‌شهرداری ‌تهران،مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری تهران در بیست و دومین برنامه دیدار و هم‌اندیشی این مجموعه در میان مسئولان و کارکنان شهرداری منطقه ۴ گفت: تعامل و نزدیکی مدیران با کارکنان در چارچوب قوانین و ضوابط می‌تواند تأثیر […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل ‌سرمایه ‌انسانی ‌شهرداری ‌تهران،مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری تهران در بیست و دومین برنامه دیدار و هم‌اندیشی این مجموعه در میان مسئولان و کارکنان شهرداری منطقه ۴ گفت: تعامل و نزدیکی مدیران با کارکنان در چارچوب قوانین و ضوابط می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر انگیزه و عملکرد کارکنان داشته باشد.
 در راستای برپایی قرار خدمت و در ادامه سلسله برنامه‌های دیدار و هم‌اندیشی مدیران اداره کل سرمایه انسانی با مسئولان و کارکنان واحد‌های تابعه، نشستی با حضور مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری تهران، جمعی از معاونین و مدیران و همچنین نمایندگان ادارات کل برنامه‌ریزی، بودجه و کنترل عملکرد، رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی، مرکز نوسازی و تحول اداری و شرکت شهر سالم در شهرداری منطقه ۴ برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، نشست هم‌اندیشی با مدیران شهرداری منطقه ۴ با هدف توسعه و تحول اقدامات اداره‌کل پیرامون ارتقاء بهره‌وری و افزایش انگیزه همکاران محترم و همچنین بهبود مستمر فرآیندهای اداری سرمایه انسانی برگزار و علی اصغر کمالی‌زاده شهردار منطقه ضمن خیرمقدم به حاضرین، گزارشی از وضعیت و اقدامات صورت‌گرفته ارائه و خواستار رفع مشکلات و معضلات موجود در این منطقه شد.

در ادامه مسائل و چالش‌های مرتبط با حوزه سرمایه انسانی این منطقه مورد بررسی قرار گرفت و توصیه‌ها و رهنمودهای لازم از سوی اکبر مردانی مدیر کل سرمایه ‌انسانی شهرداری‌ تهران طبق ضوابط و قوانین ارائه شد.

اکبر مردانی مدیرکل سرمایه انسانی در این برنامه با اشاره به لزوم تعامل و نزدیکی مدیران با کارکنان افزود: این نوع تعاملات باعث ایجاد حس اعتماد و احترام متقابل می‌شود و کارکنان را تشویق می‌کند تا با انگیزه بیشتری به وظایف خود بپردازند و خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهند.

وی با بیان این‌که بهبود تعاملات بین مدیران و کارکنان مستلزم وجود ارتباطات باز و شفاف، بازخورد سازنده، جلسات تیمی، آموزش و توسعه، نوآوری و خلاقیت و… است؛ افزود: ایجاد فضایی که در آن کارکنان بتوانند به راحتی نظرات و پیشنهادات خود را با مدیران در میان بگذارند امری ضروری به‌شمار می‌آید.

به گفته مردانی؛ مدیران باید به کارکنان بازخوردهای سازنده و منظم ارائه دهند و از کارکنان بخواهند که بازخوردهای خود را در مورد عملکرد مدیران ارائه دهند، همچنین با برگزاری جلسات منظم علاوه بر بهبود ارتباطات و همکاری، فرصتی برای بحث در مورد اهداف، چالش‌ها و راهکارهای مشترک فراهم نمایند.

مدیرکل سرمایه انسانی فراهم‌سازی فرصت‌های آموزشی و توسعه برای کارکنان را نشان‌دهنده اهمیت سازمان به رشد و پیشرفت آن‌ها قلمداد کرد و افزود: تقدیر و تشویق از تلاش‌ها و موفقیت‌های کارکنان، ارائه برنامه‌های رفاهی و حمایتی نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش انگیزه و بهبود روحیه کارکنان داشته باشد.

در بخش بعدی این برنامه تحت‌عنوان «بازدید و رسیدگی به مشکلات کارکنان»، مدیر کل سرمایه انسانی با همراهی جمعی از معاونین و مدیران خود و مسئولان منطقه پس از بازدید از ادارات و بخش‌های مختلف، به درخواست ۸۷ نفر از همکاران متقاضی رسیدگی کرد و در خاتمه مردانی ضمن بررسی موارد مطروحه، راهکارها و رهنمودهای لازم برای رفع آن‌ها را ارائه داد.

این گزارش می‌افزاید در این برنامه، مراسمی جهت تقدیر و قدردانی از کارکنان نمونه شهریور ماه منطقه مذکور برگزار و از ایشان تجلیل بعمل آمد.