تمام ماشین‌آلات و ۵۴ درصد از آسفالت فیض‌آباد دچار فرسودگی هستند

شهردار فیض‌آباد با اشاره به فرسوده بودن تمام ماشین‌آلات شهرداری فیض‌آباد گفت: حدود ۵۳ تا ۵۴ درصد آسفالت شهر فیض‌آباد فرسوده بوده و نیاز به روکش دارند. مرتضی رئیسی افزود: شهرداری شهر فیض‌آباد به عنوان مرکز شهرستان مه‌ولات در سال ۱۳۳۷ تأسیس شده و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ به جمعیتی بالغ‌بر ۱۹ هزار نفر خدمات […]

شهردار فیض‌آباد با اشاره به فرسوده بودن تمام ماشین‌آلات شهرداری فیض‌آباد گفت: حدود ۵۳ تا ۵۴ درصد آسفالت شهر فیض‌آباد فرسوده بوده و نیاز به روکش دارند.

مرتضی رئیسی افزود: شهرداری شهر فیض‌آباد به عنوان مرکز شهرستان مه‌ولات در سال ۱۳۳۷ تأسیس شده و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ به جمعیتی بالغ‌بر ۱۹ هزار نفر خدمات می‌دهد.

وی با بیان اینکه در داخل شهر فیض‌آباد با جمعیت شناوری مواجه هستیم، عنوان کرد: نزدیکی چندین روستا از جمله دوغ آباد، مهنه، حسن‌آباد، جنت‌آباد و… به شهر موجب شده جمعیت‌شان روزها برای کار به داخل فیض‌آباد بیایند و عملاً جمعیت شهری به ۲۵۰۰۰ نفر افزایش یابد.

شهردار فیض‌آباد محدوده شهری فیض‌آباد را ۴۶۰ هکتار اعلام نمود و اظهار کرد: هر چند دو منطقه بافت فرسوده شهری مصوب داریم اما قسمت عمده شهر تازه‌ساز بوده و بر اساس طرح‌های جدید شهری احداث شده‌اند.

وی با بیان اینکه مهلت طرح تفصیلی به اتمام رسیده و در حال بازنگری هستیم، از افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات شهرداری فیض‌آباد به نسبت سال گذشته خبر داد و گفت: اعتبارات امسال شهرداری فیض‌آباد ۳۵ میلیارد تومان است.

رئیسی ادامه داد: متأسفانه به دلیل افزایش نرخ تورم در اجرای پروژه‌های عمرانی با مشکلات بسیار جدی مواجه هستیم، از سویی افزایش ۵۳ درصدی حقوق کارگری شوک شدیدی را به شهرداری‌ها وارد نمود.

وی گفت: افزایش هزینه‌های جاری، مصالح ساختمانی، تجهیزات و قیمت قیر برنامه‌ریزی در این حوزه را سخت‌تر نموده و به مشکلات جدی تبدیل شده است.

شهردار فیض‌آباد همچنین فرسوده بودن آسفالت شهر فیض‌آباد را یک از مهم‌ترین دغدغه‌های خود دانست و تصریح کرد: با افزایش بسیار قیمت قیر و از سویی کاهش منابع درآمدی و نبود اعتبارات مورد نیاز برای روکش آسفالت با مشکلات جدی مواجه هستیم و شهروندان بسیار گله‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۴ درصد آسفالت شهر فیض‌آباد فرسوده بوده و نیاز به روکش دارند، مطرح کرد: در بخش‌های توسعه معابر شهری، توسعه فضای سبز و پروژه‌های اقتصادی درآمدزایی پروژه‌هایی را برای امسال تعریف نموده‌ایم، با توجه به طرح‌های موجود حدود ۳۶ پروژه عمرانی در دست اقدام داریم.

رئیسی مطرح کرد: بودجه‌های دولتی در قالب اوراق سه ساله است و عملاً کارگشا نیست، به عنوان مثال اگر یک میلیارد تومان اعتبار در قالب اوراق می‌دهند اما در عمل ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان بیشتر کار نمی‌کند.

شهردار فیض‌آباد افزود: تمامی شهرداری‌ها از جمله شهرداری فیض‌آباد با کمبود کسری بودجه مواجه‌اند و برای پرداخت هزینه‌های جاری، حقوق و هزینه‌ها مجبورند از بانک شهر استقراض کنند، هرچند هزینه‌ها و درآمدهای شهرداری فیض‌آباد با یکدیگر در تراز هستند اما این موجب شده با مشکلاتی مواجه باشیم و نتوانیم امکانات رفاهی و المان‌های شهری را به‌روز کنیم.

وی از فرسوده بودن تمامی ماشین‌آلات شهرداری فیض‌آباد خبر داد و گفت: تمامی ماشین‌آلات عمری بالای ۱۰ سال دارند و نیازمند تعویض هستند.

رئیسی با اشاره به اینکه باید به زیرساخت‌های اقامت و استراحت مسافران و بالا بردن ضریب ایمنی حمل و نقل و ترافیک توجه جدی شود، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته تمامی زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف به خصوص گردشگری و توریستی فراهم شده و آماده هر گونه همکاری هستیم، فیض‌آباد شهری با پتانسیل‌های بسیار بالا است.

منبع خبر