شهردار بندر پل:

تکمیل پروژه های نیمه تمام گامی موثر در توسعه زیر ساخت های شهری و رفاهی است

شهردار بندرپل با اشاره به برخی از پروژه های نیمه تمام عمران شهری در بندرپل گفت : تکمیل پروژه های نیمه تمام گامی موثر در توسعه زیر ساخت های شهری و رفاهی است که در همین زمینه و در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری و به منظور احداث بوستان عمومی جهت برطرف نمودن نیازهای تفریحی و گردشی شهروندان در یک مکان مناسب و ایمن اجرای فاز اول پروژه  بوستان ارغوان در تیر ماه سال 1401آغاز  شد ، این بوستان در زمینی به مساحت 5 هکتار و در 3 فار اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین ،عبد الله پورادیب افزود : برخی از فضاهای این بوستان تکمیل شده و برخی نیز در حال تکمیل است .

وی بیان کرد : فضاها و امکانات پیش بینی شده در فاز اول این پروژه شامل: استیج رو باز، دو مجموعه باز ی پلی اتیلن ۶۷ و ۱۵۰ نفره، سینما صحرایی، مجموعه ست ورزشی، سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ، مسیرکند روی خودرو، آلاچیق با طرح سنتی، صخره مصنوعی، استخر بازی کودکان، اجرای طرح ورود ی بوستان ،المان های متعدد و جذاب، ۲ عدد برج نور ۱۲ متر ی و ۹ عدد برج نور ۹ متری می باشد.

پورادیب اعتبار مورد نیاز برای فاز اول این پروژه ۰۰۰/۵۰ میلیون ریال ،فاز دوم ۰۰۰/۲۰۰ میلیون ریال و فاز سوم ۰۰۰/۵۵ میلیون ریال  عنوان کرد.

شهردار بندرپل ادامه داد : میزان هزینه کرد اجرای فاز نخست بوستان ارغوان طی سه سال اخیر(۱۴۰۱-۱۴۰۳)۸۸۴/۹۳ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به تجهیزات فاز دوم بوستان ارغوان گفت : این فاز شامل ؛زمین فوتسال ۷ نفره ،زمین والیبال خاکی،المان،کشتی صبا،چرخ و فلک ،قلعه بادی،پینت بال،برج نور ۱۲ و ۹ متری وپایه درختی سه متری است.  همچنین بازارچه محلی دائم ،سوییت اقامتی،پارکینگ خودرو ،پایه چراغ ۹ متری و پایه درختی سه متری  مربوط به فاز سوم این پروژه است.

پور ادیب تاکید کرد : یک مسیر مخصوص برای گردش خودروی سواری دور تا دور بوستان و یک مسیر ویژه پیاده روی و دوچرخه سواری که شامل هر سه فاز اجرایی می باشد نیز در این بوستان طراحی شده است.

شهردار بندرپل در ادامه به توسعه و تجهیز ساختمان اداری شهرداری بندرپل اشاره کرد و گفت : با توجه به کمبود فضای اداری جهت خدمات رسانی مطلوب به مراجعه کنندگان، توسعه ساختمان اداری شهرداری در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفت که در این راستا اقدامات انجام شده تاکنون  شامل ؛احداث و تجهیز سالن جلسات، اجرای مرحله سفت کاری طبقه اول ساختمان اداری، احداث و تجهیز سوییت مهمان است.

وی افزود : مساحت  عرصه ۱۷۶۱ متر مربع و اعیان موجود ۲۵۰ متر مربع است که با توسعه پیش بینی شده این میزان مساحت اعیان به ۳۵۰ متر مربع افزایش می یابد.

شهردار بندرپل گفت : با توجه به کمبود فضاهای ورزشی در شهر بندرپل جهت گذراندن اوقات فراغت گروه های مختلف سنی وهمچنین کشف استعدادهای برتر در رشته های مختلف ورزشی، این شهرداری از سال ۱۴۰۱ شروع به هدفگذاری در راستای تامین زیرساخت ها و فضاهای ورزشی مورد نیاز شهر نموده است که  برای اجرای طرح توسعه و ایجاد اماکن ورزشی طی سه سال اخیر ۸.۶۶۶ میلیون ریال هزینه کرده است .

وی اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل پروژه ه های توسعه و ایجاد اماکن ورزشی را ۰۰۰/۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

پور ادیب ادامه داد: پروژه های پیش بینی شده در این طرح شامل ؛ زمین چمن مصنوعی ۵ نفره محله انگور با همکاری شرکت سیمان هرمزگان؛زمین چمن مصنوعی ۷ نفره محله بازارچه، چمن مصنوعی ۷نفره محله قبله تعمیرات اساسی سالن ورزشی ،چمن مصنوعی ۷ نفره ورزشگاه آزادی بندرپل که با همکاری شهرداری واداره ورزش و جوانان شهرستان بندرخمیر در حال اجرا است .همچنین احداث پیست اسب دوانی که فاز اول پروژه که بستر سازی محل مسابقه پیست اسب است انجام شده و احداث محل برگزاری مسابقات شنا در محل  )چَل( بندرپل می باشد.

وی از نصب و خرید دوربین های پایش تصویری در ۱۵ محل و سه فاز خبر دادو گفت : بمنظورکاهش فرصت جرم, ارتقاء مراقبت رسمی از محلات و نظارت الکترونیکی به جهت پیشگیری انتظامی از جرایم ،پروژه نصب دوربین های پایش تصویری سطح شهر بندرپل در ابتدای سال ۱۴۰۲ طراحی و برنامه ریزی شد که فاز اول این پروژه با نصب ۴ پایه در اوایل سال ۱۴۰۲ به پایان رسید. پس از اتمام فاز اول شهرداری اقدام به انجام تشریفات قانونی جهت اجرای فاز دوم پروژه مذکور با نصب ۵ پایه در محل های از پیش تعیین  شده نموده است.

پور ادیب هزینه کرد اجرای فاز اول نصب و خرید دوربین های پایش تصویری را۸.۴۵۱ میلیون ریال اعلام کردو گفت : در فاز دوم این پروژه ۳۵.۰۰۰ میلیون ریال و در فاز سوم ۵۵.۰۰۰ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

شهردار بندرپل در ادامه به پروژه احداث ساختمان پارکینگ موتوری جنب بوستان ارغوان اشاره کرد و گفت : این ساختمان در زمینی به مساحت ۵۱۰۰ مترمربع احداث می شود که زیر بنای ساختمان آن۲۲۰ مترمربع  می باشد.

وی ادامه داد: یکی از بازوهای مهم شهرداری جهت خدمت رسانی به شهروندان، واحد خدمات شهری می باشد که در همین راستا شهرداری بندرپل در سال ۱۴۰۳ تصمیم به ساخت مکانی مستقل برای این واحد نمود .

پور ادیب بیان داشت:از فضاهای موجود در این پروژه می توان به اتاق مدیریت، اتاق رانندگان، سوییت استراحت، نگهبانی، نمازخانه، انبارها،کارواش، پارکینگ خودروهای سبک و سنگین نام برد .

وی میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۱۰ درصد و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن را ۰۰۰/۴۰ میلیون ریال اعلام کرد.

شهردار بندرپل بیان کرد: بمنظور تجهیز واحد خدمات موتوری شهرداری و در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان تصمیم بر آن شد شهرداری بندرپل اقدام به خرید کامیونت های مورد نیاز جهت اضافه نمودن به ناوگان خدمات موتوری خود نماید که در همین زمینه سه کامیونت ۶ تن خریداری شده و در انتظار تحویل از کارخانه و نصب کاری  هستیم.

پور ادیب افزود : این سه کامیونت شامل یک کامیون جاروب خیابانی ۷/۵ تن و دو کامیون حمل زباله ۶ تنی هستند که برای تکمیل این پروژه ۲۲۶/۷۲ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه با یاری خداوند و توجه مسئولین تاکنون بالغ بر ۱۶۰ هزار متر مربع از معابر و محلات شهر بوسیله آسفالت و سنگ فرش بهسازی شده اند تاکید کرد : در راستای تسهیل رفت و آمد شهروندان در درون شهر و همچنین مسافرین از اقصی نقاط کشور به جزیره قشم و بدلیل اینکه اسکله بندرپل تنها مسیر ارتباطی بوسیله خودرو از سرزمین مادر به جزیره قشم می باشد، از زمان تاسیس شهرداری بندرپل پروژه بهبود عبور و مرور معابر محلات سطح شهر با اولویت مکان های پردد دردستور کار قرار گرفته شده است که تاکنون بالغ بر ۱۶۰ هزار متر مربع از معابر و محلات شهر بوسیله آسفالت و سنگ فرش بهسازی شده اند که برای تکمیل این پروژه  ۶۰۰/۵۷۸ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

این مقام مسئول اماکن تعیین شده در این پروژه راآسفالت  بلوار خلیج فارس،آسفالت  بلوار محله انگور،بتن -آسفالت محله قبله، آسفالت محله انگور،بتن محله مغ عالیشاه، آسفالت مسجد علی بن ابیطالب ،آسفالت محله اسلام آباد ،آسفالت محله مسجد جابر و آسفالت محله خونوعنوان کرد.

وی از توسعه و تجهیز آرامستان بندرپل به عنوان یکی از کاربری های مهم داخل شهر خبر دادو گفت : در قانون جامع شهرسازی و معماری کشور، مبحث اول حقوق و مقررات شهرسازی، بخش هفتم، احداث غسالخانه ها و آرامستانها به عنوان الزامات مدیریت شهری معرفی شده است.

پور ادیب خاطر نشان کرد : در اسناد طرح های جامع شهری نیز ایجاد و توسعه آرامستانها به عنوان تجهیزات شهری پیش بینی شده است. بنابراین آرامستانها به عنوان تجهیزات شهری شناخته می شوند. از آنجا که تجهیزات شهری به امکاناتی گفته می شود که باعث افزایش مطلوبیت زیست در فضاهای شهری می شود و بیشتر آنها تسهیلاتی هستند که تکمیل کننده زیرساختهای شهری در جهت ایجاد رفاه و آسایش برای شهروندان هستند.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را ۰۰۰/۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

شهردار بندر پل در ادامه به پروژه نیمه تمام احداث سالن کنفرانس بندر پل اشاره کرد و گفت : کنفرانس ها ارتباط مستقیمی با رشد و تحولات یک جامعه دارند و برگزاری آن ها نشان دهنده این است که مجموعه برگزار کننده در حال واکنش و تحول در همان موضوع خاص می باشد.

عبدالله پور ادیب تصریح کرد : برگزارکنندگان کنفرانس ها نیازمند محیطی مناسب و با کیفیت برای انتشار دستاوردهای نو، به تکاپو انداختن اعضای جامعه و افزایش فعالیت های آنها، تبادل اندیشه میان افراد و تحت تاثیر قرار دادن جامعه می باشند، لذا شهرداری بندرپل به جهت آماده سازی بستری مناسب برای برگزاری کنفرانس ها و دورهمی های جمعی اقدام به ساخت سالنی به مساحت ۲۳۴ مترمربع با ظرفیت ۱۸۰ نفر نموده است .

وی افزود : ۰۰۰/۳۰ میلیون ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه مورد نیاز است.