تکمیل چرخه مدیریت شیرابه در سازمان مدیریت پسماند اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: فاز دوم پروژه مدیریت شیرابه پسماندها، تصفیه شیرابه است که قرارداد آن به‌صورت BOT با یک شرکت دانش‌بنیان منعقد شده است و با بهره‌برداری از آن چرخه مدیریت شیرابه در این سازمان تکمیل می‌شود. غلامرضا ساکتی با بیان اینکه شیرابه منجر به آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌شود، اظهار کرد: شیرابه […]

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: فاز دوم پروژه مدیریت شیرابه پسماندها، تصفیه شیرابه است که قرارداد آن به‌صورت BOT با یک شرکت دانش‌بنیان منعقد شده است و با بهره‌برداری از آن چرخه مدیریت شیرابه در این سازمان تکمیل می‌شود.
غلامرضا ساکتی با بیان اینکه شیرابه منجر به آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌شود، اظهار کرد: شیرابه ماده‌ای سمی است که در فرایند پردازش پسماند ایجاد می‌شود و سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان مدیریت این شیرابه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به اتفاقی که سال ۱۴۰۰ در گام نخست افتاد، افزود: در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان سه لاگون ذخیره‌سازی شیرابه به ظرفیت ۱۲ هزار متر مکعب احداث شد که به‌واسطه این اقدام توانستیم شیرابه تولیدشده از فرایند پردازش پسماند را جمع‌آوری و ذخیره‌سازی کنیم تا از نفوذ آن به زمین و ایجاد آلودگی برای خاک و آب جلوگیری شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه فاز دوم این پروژه تصفیه شیرابه است، تصریح کرد: تصفیه شیرابه این کلان‌شهر به دلیل بالا بودن شاخص آلودگی آن، فرایندی پیچیده است و چالش‌ها و مشکلات خاص خود را دارد که برای این منظور باید از تکنولوژی‌های گران‌قیمت استفاده شود.
ساکتی ادامه داد: از سال گذشته با یک شرکت دانش‌بنیان مطالعات مشترکی را آغاز کردیم و مذاکراتی پیرامون این موضوع انجام شد که نتیجه این مطالعات و مذاکرات عقد قرارداد با این شرکت دانش‌بنیان به‌صورت BOT بود.
وی از آغاز عملیات عمرانی این پروژه که شرکت دانش‌بنیان متولی آن بوده است، خبر داد و گفت: ظرفیت این پروژه ۲۰ متر مکعب در روز شیرابه در فضای ۱۰۰ متر مربعی است که عملیات احداث آن آغاز شده است و با بهره‌برداری از این واحد تصفیه شیرابه پسماندها، چرخه مدیریت شیرابه در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تکمیل خواهد شد.

 

منبع: http://www.imna.ir/news/670735/