جابجایی اولویت خدمات شهرداری شیراز براساس راهبردی

شهردار شیراز گفت: به دلیل گستردگی کلان‌شهر شیراز و مضیقه‌های شهرداری در انجام خدمات، اولویت‌های این خدمات را به صورت راهبردی جابجا می‌کنیم. سید احسان اصنافی در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز به سیاست اولویت در خدمات شهرداری شیراز به شهروندان این کلان‌شهر گفت: به دلیل گستردگی […]

شهردار شیراز گفت: به دلیل گستردگی کلان‌شهر شیراز و مضیقه‌های شهرداری در انجام خدمات، اولویت‌های این خدمات را به صورت راهبردی جابجا می‌کنیم.

سید احسان اصنافی در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز به سیاست اولویت در خدمات شهرداری شیراز به شهروندان این کلان‌شهر گفت: به دلیل گستردگی کلان‌شهر شیراز و مضیقه‌های شهرداری در انجام خدمات، اولویت‌های این خدمات را به صورت راهبردی جابجا می‌کنیم که در این راستا فرهنگ نیز از اولویت‌های اداره شهر است.

او گفت: در ماه رمضان نیز فضاسازی محیطی و برنامه‌ریزی فرهنگی در اولویت بود که با توجه به محدودیت بودجه‌ای، سیاست شهرداری در فضاسازی محیطی در این ماه تمرکز و پررنگ‌کردن شعائر مذهبی در چند محور شهری بود.

شهردار شیراز به غربت شهرداری و کم‌کاری دستگاه‌های مسئول در فضاسازی مناسبت‌های ملی و مذهبی، خواستار مطالبه‌گری در راستای رونق بخشیدن فضاسازی محیطی در مناسبت‌ها توسط همه ارگان‌ها شد.

اصنافی به طرح مسجدمحوری یا همان احیای هویت محلات با محوریت مساجد اشاره و گفت: در فاز اول این طرح ۵۰ مسجد از ۱۶۷ مسجد محلات برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

او گفت: این طرح محضر نماینده ولی فقیه در فارس ارائه و به دیگر علما و طلاب هم تقدیم خواهیم کرد، ایجاد شور و شعف با محوریت مساجداز اولویت‌های طرح احیای هویت مجلات با محوریت مساجد هستند.

او به مبحث شانیت بافت پیرامون سومین حرم اهل بیت (ع) نیز اشاره و گفت: زمانی‌که بستری برای جریان زندگی در هر بافتی فراهم شود، آن بافت احیا خواهد شد که این کار را در شورای چهارم با انتقال مکان شورا به بین‌الحرمین انجام دادیم و باید این بستر احیای بافت‌ها را با برنامه و اقدام جدیدتری دنبال کنیم.

منبع خبر