محمد حسینی تختی خبر داد:

جابجایی بیش از ۹۰۰ هزار مسافر و گردشگر در بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش ترددهای دریایی در بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، حمیدرضا محمد حسینی تختی با اشاره به عملکرد حوزه مسافری بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و جزیره هرمز، اظهار کرد: در مجموع این بنادر، طی دو ماهه نخست سال جاری، با انجام ۱۰ هزار و ۸۷۴ سفر دریایی، کار جابجایی ۹۵۲ هزار و ۱۷۷ نفر مسافر انجام شده که از این تعداد، ۴۷۱ هزار و ۴۳ نفر مسافر ورودی و ۴۸۱ هزار و ۱۳۴ نفر مسافر نیز از این بنادر خارج شده‌اند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به تردد مسافری از بندر شهید باهنر به بندر شارجه امارات و بلعکس، افزود: در این مدت با انجام ۳۰ تردد دریایی، سه هزار و ۹۷۱ نفر مسافر بین این دو بندر جابجا شده که تعداد ۲۸۳۰ نفر وارد و ۱۱۴۱ نفر خارج شده‌اند.

محمدحسینی تختی از بندر شهید حقانی بندرعباس به عنوان اصلی‌ترین بندر مسافری کشور یاد کرد و گفت: از این بندر مسافری به مقاصد بندر شهید ذاکری قشم و بندر هرمز تردد دریایی صورت می‌گیرد که در مدت یاد شده، ۳۱۲ هزار و ۸۲۶ نفر مسافری از بنادر یاد شده وارد این بندر شده و همچنین ۳۰۷ هزار و ۸۹۹ نفر مسافر نیز، از بزرگترین بندر مسافری کشور راهی بنادر قشم و هرمز شده‌اند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان همچنین در ادامه نیز با اشاره به میزان عملکرد بندر هرمز طی فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری، عنوان کرد: طی این مدت با انجام ۳۳۰۱ تردد دریایی، ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.