جمالی‌نژاد تاکید کرد: نگاه مثبت رئیس مجلس به همکاری با دولت و مدیریت‌شهری

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در خاتمه نشست شهرداران کلانشهرها با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می کنیم زمینه تقویت بنیه مدیریت شهری در قوانین بودجه سنواتی و برنامه هفتم را با همفکری مجلس فراهم کنیم. به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی نژاد اظهار کرد: […]

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در خاتمه نشست شهرداران کلانشهرها با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می کنیم زمینه تقویت بنیه مدیریت شهری در قوانین بودجه سنواتی و برنامه هفتم را با همفکری مجلس فراهم کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی نژاد اظهار کرد: در نشست شهرداران کلان‌شهرها با رئیس مجلس شورای اسلامی، مشکلات عمده شهرداری‌ها و انتظارات مدیریت شهری از مجلس برای برطرف ساختن آنها با توجه به وظایف و اختیارات قوه مقننه مطرح شد و رئیس مجلس آمادگی این نهاد را برای همکاری به منظور تقویت شهرداری‌ها اعلام و نظرات و پیشنهادهای کاربردی خوبی را هم در جلسه مطرح نمود؛ مقرر شد موضوعات به‌صورت جدی در قالب نشست‌ها و جلسات تخصصی با هیئت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی پیگیری شود.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در همکاری مستمر دولت، مجلس و مدیریت شهری احکام مناسبی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و همچنین برنامه هفتم توسعه لحاظ شود تا بتواند به بخش‌هایی از دغدغه‌ها و انتظارت شهرداری‌ها پاسخ دهد و اعتبارات و احکام مصوب بتواند زمینه ارتقای خدمت رسانی بهتر به هموطنان و ارتقای زیرساخت‌های شهر را فراهم کند.

وی افزود: رفع مشکلات شهرداری‌ها در حوزه اداری و استخدامی، تحقق مدیریت یکپارچه شهری، توسعه حمل و نقل عمومی شهری، کمک به ارتقای برنامه‌های مدیریت پسماند از جمله اولویت‌های کاری مشترک بین دولت و مجلس خواهد بود.

منبع خبر