جمع آوری کوره های آجر پزی و ساماندهی بازار خلازیر در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت

شهردار منطقه ۱۹ تهران اعلام کرد: ساماندهی بازار خلازیر و جمع آوری کوره‌های آجرپزی که به نقاط نا امن شهری تبدیل شده است در دستور کار شهرداری قرار گرفت. سید مهدی هدایت روز پنج شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: منطقه ۱۹ شامل پنج ناحیه است که عمده مشکلات امنیتی، اجتماعی و اقتصادی در […]

شهردار منطقه ۱۹ تهران اعلام کرد: ساماندهی بازار خلازیر و جمع آوری کوره‌های آجرپزی که به نقاط نا امن شهری تبدیل شده است در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

سید مهدی هدایت روز پنج شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: منطقه ۱۹ شامل پنج ناحیه است که عمده مشکلات امنیتی، اجتماعی و اقتصادی در ناحیه سوم دیده می شود  که در مجاورت بازار خلازیر و کوره های آجرپزی قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی این مناطق بی دفاع شهری برنامه های کوتاه و بلند مدت داریم افزود: تا هفته آینده شکل جدیدی از بازار خلازیر را رونمایی می کنیم که هم  اکنون در یک محیط امن و مناسب بیش از یک هزار غرفه بازار در حال نصب است و پارکینگ، نگهبان و کلانتری و سایر الزامات نیز برای این بازار دیده شده است و در هفته آینده فاز نخست این بازار رونمایی خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۹ ادامه داد: همگان بازار خلازیر را یک بازاری نابسامان و نامنظم می دانند و تلاش داریم این بازار را با شکل جدید و منظم رونمایی کنیم، در پاریس نیز یک روز در هفته بازار دست فروشان وجود دارد و شهروندان یک روز در هفته می توانند اجناس دسته دوم از این بازار خریداری کنند.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب اقتصادی بازار دستفروشان خلازیر افزود: روزانه هفت تا هشت هزار نفر از این بازار درآمد کسب می کنند و گردش مالی این بازار از خیلی مجتمع های تجاری تهران بالاتر است به همین منظور تلاش داریم این بازار را به یک ناحیه صنعتی و منظم شهری تبدیل کنیم.

هدایت درباره مشکلات روشنایی این مناطق نیز گفت: برنامه ریزی داریم تا سال آینده این مناطق از ناحیه سوم را نیز روشنایی مناسب تامین کنیم همچنین یک مجتمع انتظامی در این مناطق ایجاد شده که در روزهای آینده با هدف افزایش تامین امنیت شهروندان این مناطق این مجتمع با حضور فرماندهی پلیس نیروی انتظامی تهران بزرگ افتتاح خواهد شد.

ساخت ۲۰ هزار مسکن در کوره های آجرپزی

وی با اشاره به تعداد قابل توجهی کوره های آجرپزی که اغلب آنها غیرفعال است اشاره کرد و گفت: در برنامه بلند مدت تلاش داریم این کوره ها را که به یک فضای ناامن و بی دفاع شهری تبدیل شده با هدف توانمندسازی شهروندان ۲۰ هزار مسکن ملی در این مناطق ایجاد کنیم.

شهردار منطقه ۱۹ تاکید کرد: این طرح با هدف توانمندسازی شهروندان به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دنبال می شود و در صورت تایید مجوز از سوی شهرداری تهران طرح نهضت مسکن سازی در این نقاط از شهر اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت  ۸۹ کیلومترمربع در جنوب شهر تهران واقع شده و با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ شهرداری همجوار است؛  این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت‌الله سعیدی محدود می‌شود.

منطقه ۱۹ دارای پنج ناحیه و ۱۲ محله است که خانی‌آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل‌آباد، نعمت‌آباد، صالح‌آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محله‌های این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجرپزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش همگانی خودرو از مکان‌های شاخص منطقه ۱۹ به شمار می‌رود.

منبع خبر