حرکت رو به رشد تأمین ناوگان فعال اتوبوسرانی پایتخت در ۶ ماه گذشته
مدیرعامل شرکت واحد با اعلام اینکه بر اساس آمار گردآوری شده از سوی سامانه های ۶گانه، در مجموع بالغ بر ۵ هزار دستگاه اتوبوس خصوصی و عمومی در ناوگان اتوبوسرانی تهران وجود دارد، گفت: متاسفانه میانگین عمر اتوبوسهای بخش خصوصی بالای ۱۵ سال و میانگین عمر اتوبوسهای بخش عمومی بالای ۱۲.۵ سال و عبور از […]
مدیرعامل شرکت واحد با اعلام اینکه بر اساس آمار گردآوری شده از سوی سامانه های ۶گانه، در مجموع بالغ بر ۵ هزار دستگاه اتوبوس خصوصی و عمومی در ناوگان اتوبوسرانی تهران وجود دارد، گفت: متاسفانه میانگین عمر اتوبوسهای بخش خصوصی بالای ۱۵ سال و میانگین عمر اتوبوسهای بخش عمومی بالای ۱۲.۵ سال و عبور از سن فرسودگی است.
بهرام نکاحی گفت: بخشی از این تعداد به دلیل موضوعات فنی و عدم انطباق با ساختار خطوط همچون راست درب بودن، قابل به کارگیری در بعضی از خطوط بی آرتی نیستند.
نکاحی خاطر نشان کرد: برخی از ناوگان فعال نیز به دلیل فرسوده بودن هنگام فعالیت در خط دچار نقص فنی شده و به اجبار از خط خارج و جهت تعمیر به تعمیرگاه اعزام می شوند که همه این عوامل به علاوه التهابات حوزه تأمین راننده موجب کاهش آمار اتوبوس های شاغل در خطوط می شود و عملاً تعداد ناوگان دارای سن زیر عمر فرسودگی بسیار ناچیز و مربوط به تامین ناوگان اخیر است که آن هم با وجود صرف هزینه های بسیار بالا در خرید ناوگان داخلی از وضعیت فنی قابل قبولی برخوردار نبوده و میزان فعالیت آنها در خطوط از حالت معمول پایین تر است و بخش قابل توجهی، در مسیر تعمیرگاه مجاز خودروساز است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه در سالهای اخیر، حوزه حمل و نقل عمومی بهطور اعم و ناوگان اتوبوسرانی بهطور اخص، مورد بیمهری و کمتوجهی قرار گرفته و این امر سبب شده که ناوگان و زیرساختهای مربوطه به لحاظ سختافزاری و نرمافزاری وحتی منابع انسانی ، عمدتاً دچار کمبود و فرسودگی و عمر بالا و بالطبع افت شدید بهره وری شود، اظهار کرد: طبیعی است که کاستیها و کمبودهای سالهای گذشته، اثر خود را بر کمیت و کیفیت خدمات ناوگان اتوبوسرانی بر جای گذاشته و به تبع آن، شهروندان عزیزی را که از این خدمات استفاده میکنند به زحمت انداخته است.
نکاحی با تأکید بر اینکه شرکت واحد در دوره جدید مدیریت دست روی دست نگذاشته و به عنوان مثال، مشکل سامانه سیستم هوشمند مدیریت ناوگان (AVL) که به دلایل اداری و حقوقی دچار اختلال شده بود، با پیگیریهای صورت گرفته برطرف شده است، گفت: قطعاً بازسازی ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس و تأمین بالغ بر ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس جدید، اهتمام عمومی را طلب می کند که جا دارد از توجه ویژه شهردار محترم تهران و شورای محترم اسلامی شهر تهران و همچنین وزارت محترم کشور در این زمینه قدردانی کنیم.
وی افزود: جبران عقبماندگیهای سنوات متوالی که گریبان حمل و نقل عمومی را گرفته، در بازه زمانی کوتاهمدت میسر نیست، لیکن در تلاش هستیم تا با تدابیر شهردار محترم تهران و حمایتهای اعضای معزز شورای اسلامی شهر تهران، در کمترین زمان ممکن، خدمات ناوگان اتوبوسرانی را به سطح قابل قبولی ارتقاء دهیم. آنچه مسلم است، برای رسیدن به شرایط مطلوب به سمت ایده آل سهم ۲۵ درصدی ناوگان اتوبوسرانی از مجموع سفرهای درونشهری و ۵ میلیون جابهجایی روزانه به ۷۵۰۰ دستگاه تا ده هزار دستگاه اتوبوس و ناوگان پیرامونی آن، نیاز داریم که امیدواریم با برنامه ریزی های به عمل آمده و حمایت دولت محترم تا پایان سال ۲۰۰۰ دستگاه افزایش ناوگان را داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پایان خاطر نشان کرد: با وجود تلاشهای خستگیناپذیر رانندگان شریف و کارکنان خدوم شرکت واحد، ناوگان اتوبوسرانی تهران، سالهای سال است که از یک عقبماندگی تاریخی رنج میبرد و جبران این نقصان به یادگار مانده از ادوار گذشته نیاز به توجه وحمایت همه جانبه دولت محترم و مجلس محترم شورای اسلامی از مجموعه مدیریت شهری دارد تا تجهیز و تقویت ناوگان اتوبوسرانی تهران با سرعت وکیفیت بیشتری انجام شود.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰