حمایت از استارت آپ ها و کسب کارهای نوآورانه در حوزه هوشمند سازی

جواد حمیدی، شهردار بجنورد با اشاره به افزایش کیفیت زندگی شهروندان با استفاده از شهر هوشمند گفت: در این مسیر به دنبال گفتگو با ذی نفعان هوشمند سازی از جمله استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان هستیم تا بتوانیم در ۲۴ ساعت شبانه روز بدون محدودیت زمانی و مکانی کیفیت خدمات به شهروندان را ارتقا […]

جواد حمیدی، شهردار بجنورد با اشاره به افزایش کیفیت زندگی شهروندان با استفاده از شهر هوشمند گفت: در این مسیر به دنبال گفتگو با ذی نفعان هوشمند سازی از جمله استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان هستیم تا بتوانیم در ۲۴ ساعت شبانه روز بدون محدودیت زمانی و مکانی کیفیت خدمات به شهروندان را ارتقا دهیم.

وی هوشمند سازی در بخش تفکیک پسماند شهری و جداسازی زباله های خشک که قابلیت بازیافت پذیری دارد،  مدیریت ترافیک و حمل و نقل درون شهری و..  از نیازهای اساسی شهر بجنورد در حوزه  هوشمند سازی عنوان کرد.

شهردار بجنورد با اشاره به اینکه برای هوشمند سازی شهر بجنورد ملزم به توسعه زیرساخت‌های شهری بجنورد نیز هستیم افزود: نمی‌توان انتظار داشت شهرداری‌ به تنهایی با توان مالی خود این کار را انجام دهند بلکه  نیازمند حمایت اعتبارات دولتی و استانی نیز هستیم.

حمیدی با بیان اینکه در هوشمند سازی، شهروندان محور اصلی شهر هوشمند هستند خاطر نشان کرد:  در مراحل اولیه اجرای طرح‌های هوشمند سازی در مقیاس کوچک  طرحهایی مانند سامانه ۱۳۷ فرایند الکترنیکی شدن خدمات شهرسازی  و .. را در شهرداری آغاز کردیم.

هوشمند سازی ، راهکارهای درامد پایدار شهری و معظلات اجتماعی شهری و..،از عمدترین موضوعات نشست تخصصی شهردار و اعضای شورای شهر با شورای اسلامی شهر تهران بود.

منبع خبر