خداحافظی با بلاتکلیفی ۲۰ ساله پروژه های نیمه تمام در یزد/ پروژه‌های روی زمین مانده در «شهرداری منطقه یک یزد» جارو شد

دهقان بنادکی گفت: منطقه یک یزد عموما از بلاتکلیفی طرح های نیمه تمام که بعضا سابقه آن ها به بالای ۱۵ سال می رسد رنج می برد که با رویکردی متفاوت تر از گذشته سعی شده با آزادسازی ها و بهسازی این طرح ها به سرانجام برسد. حمید دهقان بنادکی شهردار منطقه یک یزد در […]

دهقان بنادکی گفت: منطقه یک یزد عموما از بلاتکلیفی طرح های نیمه تمام که بعضا سابقه آن ها به بالای ۱۵ سال می رسد رنج می برد که با رویکردی متفاوت تر از گذشته سعی شده با آزادسازی ها و بهسازی این طرح ها به سرانجام برسد.

دهقان با اشاره به بازپیرایی پارک شهدای کوچه بیوک گفت: عملیات بازپیرایی این پارک با مساحت ۱۳ هزار متر مربع در مجاورت بلوار شهید مطهری یزد از خرداد ماه سال ۹۹ با بودجه ای حدود ۶ میلیارد تومان اغاز شد و تا چند روز آینده رسما به بهره برداری می رسد.

*بازپیرایی پارک شهدای کوچه بیوک

وی ادامه داد: رفع کد ارتفاع این پارک با سطح خیابان های اطراف که موجب عدم دسترسی افراد معلول و ناتوان به آن می شد، ایجاد مبلمان با کاربری خانوده، ایجاد فضای سبز ایده آل وایجاد آبنمای کف پوش و حوض، ست بازی و بازسازی سرویس بهداشتی از جمله اقداماتی بود که این پارک را بسیار متفاوت تر از گذشته کرده است.

دهقان عنوان کرد: با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان و ایجاد فضای شهری مناسب، پروژه پارک شهیدان کوچه بیوک جزو طرح های شاخص شهرداری منطقه یک به حساب می آید که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته و سعی داریم در روز مبعث حضرت رسول اکرم(ص) این پارک به بهره برداری برسد.

شهردار منطقه یک یزد ابراز کرد: شهرداری منطقه یک با توجه به سه اولویت، اتمام پروژه های نیمه تمام،  افزایش کیفیت شهری و تسهیل در رفت و امد شهروندان، پروژه های خود را پیش می برد که برای نمونه پارکی در منطقه صدرآباد با وسعت ۳۲ هزار متر به مراتب زیباتر از پارک شهیدان کوچه بیوک در محوطه کشتارگاه سابق در حال احداث است که می تواند ارزش افزوده بسیار خوبی برای منطقه و افزایش بهره وری از فضاهای عمومی را به همراه داشته باشد.

*تمکیل بلوار شهیدان حاج مهدی بعد از چندین سال معطلی

دهقان با اشاره به تکمیل بلوار شهیدان حاج مهدی خاطرنشان کرد: این پروژه هم با طول تقریبی ۱۲۰۰ متر حدفاصل میدان یزدباف تا میدان حج شامل بر یک کیلومتر مسیر و یک تقاطع به صورت میدان است که دو منطقه پر جمعیت امامشهر و بلوار جمهوری را به همدیگر متصل می کند.

دهقان با بیان اینکه طرح تفصیلی و طرح اجرایی بلوار شهیدان حاج مهدی به دهه ۸۰ برمی گردد و چندین سال به دلیل مشکلات تملک اراضی در مسیر و مسائل حقوقی متعدد و هزینه های بالای این پروژه معطل مانده بود، گفت: آزادسازی این پروژه طی سال متمادی در دستور کار شهرداری قرار گرفته بود و بالغ بر ۲۲ هزار مترمربع توسط شهرداری آزادسازی صورت گرفت.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد افزود: هزینه ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به بحث های عمرانی این پروژه اختصاص یافت و چندین ساختمان در طول این مسیر با طی فرایندهای قانونی تملک و یا تخریب شد تا شرایط برای اجرای پروژه محیا شود.

وی با بیان اینکه عرض مصوب این بلوار مشتمل بر یک قطعه ۳۰ متری و یک قطعه ۲۶ متری می باشد و ۵۰۰ متر ابتدای مسیر عرض ۳۰ متر و انتهای مسیر عرض ۲۶ متر دارد، تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا یک معبر ایده آل با روشنایی کافی، مسیر دوچرخه سواری، توجه به مدهای پیاده و حمل و نقل عمومی و وضعیت آسفالت مناسب را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

*تکمیل بلوار شهدای امیرآباد بعد از ۲۰ سال
دهقان خاطرنشان ساخت: بلوار در حال احداث شهیدان حاج مهدی، مسیر موازی بلوار جمهوری است که ارتباط منطقه بلوار جمهوری و امامشهر را تسهیل می کند.
شهردار منطقه یک یزد تکمیل بلوار شهدای امیرآباد را یکی از اولیت های شهرداری این منطقه عنوان کرد و گفت: این پروژه به عنوان یکی از پروزه های نیمه تمام که بالغ بر ۲۰ سال از آغاز ان می گذرد در دستور کار قرار گرفت که فاز یک ان با ۸۰ درصد پیشرفت به طول ۳۹۰ متر با هزینه بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

*اجرای پروژه بلوار اتحاد بعد از ۱۷ سال

دهقان با اشاره به اجرای پروژه بلوار اتحاد در محله قدیمی کسنویه عنوان کرد: این بلوار محله کسنویه را به بلوار استقلال متصل می کند که بیش از ۱۷ سال از آغاز عملیات ان می گذرد و با اعتبارات اختصاصی از سوی شورای شهر یزد امیدواریم این خیابان تا خرداد ماه سال ۱۴۰۱ آمده بهره برداری باشد.

شهردار منطقه یک یزد تکمیل مجموعه فرهنگی اداری بهمن را از مهم ترین پروژه های در حال تکمیل در منطقه یک عنوان کرد و افزود: علیرغم اینکه ۱۵ سال از جابجایی کشتارگاه یزد می گذرد و ساختمانی به عنوان فرهنگساری بهمن بجای آن آغاز به کار کرد اما همچنان این پروژه نیمه تمام باقی مانده است که خوشبختانه روند تکمیل آن با حضور سه پیمانکار همزمان شتاب خوبی گرفته است.

دهقان خاطرنشان کرد: فرهنگسرای بهمن یک مجموعه همه جانبه است و امکانات قیبل مجموعه ورزشی، تفریحی، اداری و فرهنگی را در زمینی به مساحت ۳۲ هزار متر مربع در خود جا داده است به ویژه پارک این مجموعه که با رویکرد ورزشی تمامی زمین های مورد نیاز ورزشی در ان دیده شده است.

*فرهنگسرای بهمن در چند قدمی افتتاح بعد از ۱۵ سال
وی با بیان اینکه بنای مجموعه بهمن با زیربنای ۴ هزار متر مربع در سه طبقه در حال تکمیل است که واحد های اداری، فرهنگی و ورزشی را شامل می شود.تصریح کرد: اعتقاد راسخ داریم که این پروژه با اعتباری قریب ۲۴میلیارد تومان می تواند برای تحول منطقه می تواند موتور محرک باشد  و اتفاقات خوبی را برای مردم این منطقه رقم خواهد زد.
این مسئول تاکید کرد: تا کنون تنها ۹ میلیارد برای این مجموعه هزینه شده و برای تکمیل آن نیازمند ۱۵ میلیارد تومان دیگر هستیم که در صحن شورا در حال بررسی است و امیدواریم با اختصاص آن شاهد بهره برداری این مجموعه فاخر در سال اینده باشیم.
دهقان افزود: مسائلی چون حفر چاه، آسفالت کوچه و خیابان و امثالهم اتفاقات خوبی است اما منجر به تحول افرینی نخواهد شد و قرار نیست با این اقدامات منطقه محروم مثل این منطقه رشد کند بلکه نیازمند رقم خوردن پروژه هایی در مقیاس شهر است چراکه یک عمیلیات عمرانی صرف نمی تواند تحول افرینی نکند و نیاز به یک سری رویدادهای مختلف فرهنگی و عمرانی در کنار هم است.
*تکمیل تقاطع آیت الله انواری بعد از  ۱۸ سال
شهردار منطقه یک یزد تکمیل تقاطع آیت الله انواری را از پروژه های مورد توجه شهرداری دانست و گفت: فاز اول این بلوار در اواخر سال گذشته به طول ۲۰۰ متر اجرا شد و ادامه ان با هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان به بلوار استقلال و میدان خبیری عملیاتی خواهد شد.
این طرح هم با گذشت ۱۸ سال همچنان روی زمین مانده بود که با رویکر جدید شورا و شهرداری در حال تکمیل است گفت: تقاطع آیت الله انواری چهار خیابان محلی در کسنویه را به هم متصل می کند که امیدواریم با تکمیل ان ضمن ایجاد تسهیل در رفت و امد، زمینه ارزش افزوده ای را هم برای این منطقه ایجاد کند.