خدمات شایسته آتش نشانان در مهار حریق ستودنی است

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان گفت: خدمات شایسته آتش نشانان در جان فشانی ، مهار حریق و خدمات رسانی ستودنی است.

به گزارش خبرنگار بلدیه آنلاین -هرمزگان – صفر صادقی پور مدیر کل دفتر امور  شهری و شوراهای استانداری هرمزگان در آیین افتتاح ساختمان ایستگاه آتش نشانی و خدمات دهی ایمنی شماره ۲ باغ شهر فین که با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد ضمن تبریک روز آتش نشانی گفت: یکی از زیر ساخت ها در حوزه مدیریت شهری حوزه ی آتش نشانی است که خدمات بی شماری را برای خاموش کردن حریق در طول سال انجام داده است.

وی به خدمات شایان آتش نشانی در سطح استان اشاره کرد و گفت: مجموعه اعضای آتش نشانان در محدوده و حوزه ی فین خدمات شایانی را در خصوص مهار آتش در روستاهای اطراف این شهر انجام داده است و همچنین آخرین نمونه ی اتفاقات در حوزه ی آتش نشانی اخیر در  بازار قدیم جزیره قشم بود که آتش نشانان با شهامت و ایثار جان فشانی کردند و توانستند خدمات شایسته ای را ارائه کنند.

صادقی پور به سختی های کار در شهرداری نیز اشاره کرد و در ادامه افزود:کار کردن در شهرداری سخت است و سختی این موضوع به چند دلیل در حوزه شهرداری ها است که یکی از موضوعات که باعث رنج ما است و مسئله ی در همه شهرداری های کشور است تأمین منابع مالی و درآمد پایدار است.

این مقام مسئول در ادامه گفت : در سیستم مدیریت شهری منابع مالی نداریم وقتی این منابع مالی بصورت پایدار نباشد و ما با کمبود مواجه باشیم در خیلی از حوزه ها بخصوص در زیر ساخت ها دچار چالش می شویم.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان  خواسته های مردم در حوزه های مختلف را مهم و حیاتی دانست و بیان کرد: مردم خواسته های زیادی در حوزه های متفاوت از جمله حوزه عمران شهری، آسفالت ها، فضای سبز، فرهنگی و احتماعی ،انتظاراتی دارند که انتظار بحق و بجایی است و باید گفت مشکل از سیستم مدیریت شهری ما است که ما نمی توانیم به این خواسته ها پاسخ بدهیم زیرا نیازمند منابع مالی پایدار هستیم و اگر  این موضوع در شهرداری هایی که خلق منابع نکرده اند دچار چالش می شوند.

وی در ادامه شهرداری را بعنوان نهاد عمومی غیر دولتی دانست و گفت : شهرداری بیشترین سروکار و ارتباط مردم با حوزه مدیریت شهری دارد و برای پاسخگویی به اینها بدون نیاز به منبع مالی دشوار است.

صادقی پور در ادامه گفت:  تامین مالی به سه طریق است که یکی از منابع درآمد داخلی که مردم بر اساس خدماتی که از شهرداری دریافت می کنند بر اساس تعرفه شهرداری از مردم هزینه می گیرد . در شهرداری های کوچک این منابع مالی وجود ندارد این منابع مالی در شهرهایی که رونق ساخت و ساز ، صنعت و تجارت داریم با مشکلات کمتری مواجه هستند.

وی در همین راستا ادامه گفت: کمک های سالیانه از طریق سازمان شهرداری ها و دهیاری ها که از دولت به شهرداری ها انتقال پیدا می‌کند که با توجه به کم بودن تخصیصات به حدی نیست که بتوان خواسته های نامحدود حوزه شهری را پاسخ بدهیم و خدمات را گسترش بدهیم و چنان حسابی نمیشه روی آن باز کرد و همچنین کمک های در قالب بودجه که سالیانه دولت در قالب ارزش افزوده اختصاص می دهد که این بودجه ها سال به سال افزایش پیدا می‌کند ولی به همان میزان هزینه های شهرداری افزایش پیدا کرده است.

صادقی پور به  تعامل شورا و شهرداری نیز اشاره کرد و در ادامه گفت:شوراها ملزم شوند ظرفیت ها و پتانسیل ها را شناسایی کنند شوراها با شهرداری ها تعامل خوب و همسو داشته باشند در کار جمعی و گروهی اختلاف نظر وجود دارد ولی ما باید به نظرات همدیگر احترام بگذاریم و برای نظرات خودمان با نظرات موافق و مخالف همسو شویم برای آرمان و اهداف خدمت به مردم شورا قبل از اینکه یک شغل باشد یک رسالت اجتماعی است.