درخواست خواهر خواندگی تا درخواست سرمایه گذاری در همدان

شهردار همدان اعلام کرد: رهاورد نمایشگاه توانمندی های مدیریت شهری تهران را می توان از درخواست خواهر خواندگی تا درخواست سرمایه گذاری در همدان عنوان کرد. سید مسعود حسینی حضور شهرداری همدان را در نمایشگاه توانمندی های مدیریت شهری مطلوب ارزیابی کرد. شهردار همدان با اشاره به اهمیت دیپلماسی شهری در عصر حاضر گفت: همدان پایتخت تاریخ […]

شهردار همدان اعلام کرد: رهاورد نمایشگاه توانمندی های مدیریت شهری تهران را می توان از درخواست خواهر خواندگی تا درخواست سرمایه گذاری در همدان عنوان کرد.

سید مسعود حسینی حضور شهرداری همدان را در نمایشگاه توانمندی های مدیریت شهری مطلوب ارزیابی کرد.
شهردار همدان با اشاره به اهمیت دیپلماسی شهری در عصر حاضر گفت: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، همدان پایلوت شهر دوستدار کودک، همدان اولین شهر سبز پایدار جهان اسلام، و مدل منتخب سازمان ملل در تاب آور سازی در نمایشگاه شرکت کرده بود اظهار داشت: پیاده راه بوعلی، بازآفرینی بافت های فرسوده، سیستم مانیتورینگ خدمات شهرداری، سامانه تلفن همراه در حوزه تفکیک زباله، استودیو بلدیه و روزنامه هگمتانه به عنوان برتری های شهرداری کلانشهر همدان به بازدید کنندگان ارائه شد.
وی با اشاره به اهمیت خواهر خواندگی ها بر ارتقای تبادلات فرهنگی و گردشگری و معرفی همدان به دنیا عنوان داشت: با توجه به وجود پتانسیل ها و توانمندی های شهر همدان در حوزه های مختلف به ویژه گردشگری، این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی شهر همدان ایجاد کرد و کشورهای سوریه، ویتنام و بولیوی در حوزه سفال و غار آبی و انعقاد تفاهم نامه خواهر خواندگی اعلام آمادگی کردند.
شهردار همدان از موافقت کشور سوریه با نصب تندیس سردار همدانی در این کشور خبر داد و افزود: رشادت های شهید همدانی در کشور سوریه و عراق موجب شکست خفت بار داعش و تکفیری ها شد که باید یاد و خاطره این قهرمان به بهترین نحو شناسانده و تکریم شود.
وی با تأکید بر تلاش در حوزه معرفی هر چه بهتر مزایا و توانمندی های شهرداری همدان در رقابت با سایر کلانشهرها افزود: با تلاش و همکاری مجموعه شهرداری، مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان و روابط عمومی های مناطق و سازمان های تابعه مدیریت شهری توانمندی ها و مزایای شهرداری همدان به بازدیدکنندگان عرضه شد که با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه گردید.
حسینی استقبال بازدیدکنندگان و مهمانان از غرفه کلانشهر همدان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: وزرا، سفرای برخی از کشورها، نمایندگان مجلس، شهردار تهران، شهردار اهواز، اعضای شورای عالی استانها، اعضای شورای اسلامی شهر های همدان، تهران، دزفول و اهواز و سایر شهرها از غرفه همدان بازدید کردند.
وی به حضور گروه های فرهنگی مختلف به ویژه دبیرخانه جایزه مصطفی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این دبیرخانه در حوزه اعطای جوایز علمی و فناوری به دانشمندان جهان اسلام فعالیت دارد که هر دو سال یکبار اعطا می شود.
در ادامه سید مسعود حسینی با تاکید بر اینکه در مدیریت شهری جدید جذب سرمایه گذار در اولویت قرار دارد افزود: سعی شد به بهترین نحو ممکن از فرصتهای این نمایشگاه برای معرفی ظرفیت های شهر همدان بهره گرفته شود.
این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به حضور فعالان سرمایه گذاری درغرفه شهرداری همدان گفت: طی جلسه ای که با مدیرعامل فروشگاه شهروند و سرمایه گذاران و مدیران املاک شهرداری تهران در خصوص سرمایه گذاری برگزار شد پیشنهاداتی مطرح و در خصوص طرح های سرمایه گذاری مذاکرات خوبی صورت گرفت.
وی ضمن تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های هنر و عکس برای معرفی زیبایی ها و جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر همدان عنوان داشت:در حال حاضر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن و گردشگری شناخته می شود که فرصت مغتنمی است تا با راه اندازی آژانس عکس همدان، این شهر را به دنیا معرفی کنیم.

منبع خبر