در چرخه تحول به دنبال بهبود هستیم

شهردار اصفهان گفت: مردم و بدنه شهرداری بعد از تغییرات انتظار اتفاقات جدید و تحول دارند و این بدان معنا نیست که یک مدیر خوب و یکی بد است بلکه قرار است در حال پیشرفت باشیم، ما قرار است در چرخه تحول به دنبال بهبود و احسن الاحوال باشیم. 

در چرخه تحول به دنبال بهبود هستیم

شهردار اصفهان گفت: مردم و بدنه شهرداری بعد از تغییرات انتظار اتفاقات جدید و تحول دارند و این بدان معنا نیست که یک مدیر خوب و یکی بد است بلکه قرار است در حال پیشرفت باشیم، ما قرار است در چرخه تحول به دنبال بهبود و احسن الاحوال باشیم. 

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم زاده در مراسم تکریم و معارفه معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، معاون حمل و نقل و ترافیک، مدیرکل سرمایه انسانی، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان و مشاور و دستیار شهردار در امور فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای با قدردانی از مدیران و معاونان سابق شهرداری اصفهان اظهار کرد: معاونت برنامه ریزی شهرداری منبعی غنی و سرشار برای شهرداری بوده است و نقش موثری در ارتقای شهرداری دارد. امتیاز اصفهان نسبت به سایر کلانشهرهای کشور داشتن برنامه های ۵ ساله و کنترل پروژه بوده است.

وی با بیان اینکه اوصاف خوبی از آقای صادقیان به عنوان معاون سابق برنامه ریزی و آقای بنده خدا معاون سابق حمل و نقل شنیدم، گفت: در مدت کوتاهی هم که با آقای حجتی به عنوان مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری برخورد داشتم برداشت خوبی از شخص و شخصیت ایشان داشتم.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه مردم و بدنه شهرداری بعد از تغییرات انتظار اتفاقات جدید دارند و این بدان معنا نیست که یک مدیر خوب و یکی بد است بلکه قرار است در حال پیشرفت باشیم، گفت: ما قرار است در چرخه تحول به دنبال بهبود و احسن الاحوال باشیم.

وی با معرفی آقای حق شناس، معرک نژاد، سلطانی زاده و ابراهیمی به ترتیب برای معاونت حمل و نقل و ترافیک، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل، مدیرکل سرمایه انسانی و معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: اولویت ما در این انتصابات استفاده از خانواده شهرداری بوده است چراکه به منابع انسانی به عنوان سرمایه نگاه می کنیم و باید احترام و توجه به سوی منابع داخلی باشد.

1733997.jpg

*انتخاب مدیران جدید از خانواده شهرداری 

در ادامه، محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: زمانی که مسئولیتی به مدیران واگذار می شود باید حداکثر تلاش و توان خود را برای خدمت به کار گیرند و در زمان تودیع هم با همان روحیه از تغییرات استقبال کنند. 

وی ادامه داد: امروز شاهد تکریم مدیرانی در شهرداری هستیم که سال ها همکار ما در این مجموعه بودند و مدیرانی به جای آنها منصوب شده اند که بسیاری از آنها، از همکاران سابق در شهرداری اند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آقای حق شناس که اکنون به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری معرفی شده است، در سال های گذشته به عنوان تیم مطالعاتی با این معاونت همکاری کرده اند، گفت: ایشان به همه زیر و بم این حوزه آشنا هستند.

وی با بیان اینکه به عنوان منتخب مردم در شورای اسلامی شهر اصفهان از مدیران حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد، تصریح کرد: امیدواریم این مدیران نیز همه ظرفیت ها را به خدمت و از مدیرانی که پیش از این در این سمت ها بوده اند بهره بگیرند.  

نورصالحی با بیان اینکه به علت شرایط کرونایی برخی مشکلات ترافیکی در شهر ایجاد شد که یکی از آنها فعالیت فقط ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به جای یک هزار و ۲۰۰ دستگاه است، گفت: آمار مسافران اتوبوس به یک سوم کاهش پیدا کرده است و انتظار داریم معاون حمل و نقل، شهر را در حوزه های مختلف حمل و نقلی تجهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی بین حوزه فرهنگی و ترافیکی باید در این معاونت ایجاد شود، اظهار کرد: یکی از معاون هایی که امروز به مردم معرفی شد، آقای ابراهیمی در حوزه برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی است، وی از سطح کارشناسی تا مدیریت را در شهرداری طی کرده و امیدوارم در این معاونت که اتاق فکر شهرداری به شمار می رود، از ظرفیت همکاران به بهترین کیفیت استفاده کنند. 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با قدردانی از زحمات مدیران کل ارتباطات، سرمایه انسانی و با آرزوی موفقیت برای مشاور و دستیار شهردار در امور فرهنگی، اظهار کرد: مدیران جدید هم از خانواده شهرداری هستند و امیدواریم انتظارات را به بهترین شکل اجرا کنند.

1734019.jpg

*تدوین برنامه اصفهان ۱۴۰۵ با تلاش دو ساله

همچنین، علیرضا صادقیان معاون سابق برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: این معاونت یکی از جوان ترین معاونت های حال حاضر شهرداری است و بخشی از حوزه سرمایه شهری به شمار می آید.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین انتخاب های مدیریت شهری جدید، انتصاب اقای ابراهیمی در معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی است، گفت: انتصاب دو معاون شهردار از معاونت برنامه ریزی و انتخاب آقای نباتی نژاد از سوی مردم در شورای شهر نشان از ظرفیت این حوزه دارد. 

معاون سابق برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات شاخص در این دوران تحول در تهیه بودجه و تنظیم برنامه های کوتاه مدت بوده است، اظهار کرد: برنامه ۱۴۰۵ اصفهان، با تلاش دو ساله همه همکاران تدوین و تهیه شد و شاید اشکالاتی در برنامه باشد که قابل رفع است. 

*احداث بیش از ۸ کیلومتر تونل و فعال شدن ۱۲ ایستگاه خط دوم مترو

همچنین، مسعود بنده خدا، معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان کرد: یکسال فرصت خدمت در جایگاه معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان موهبتی بود تا برابر آنچه در توان داشتم تجربه ۲۹ سال خدمتم را به مثابه برگ سبزی تحفه درویش در راستای ارتقای سیستم حمل ونقل شهری تقدیم همشهریانم کنم.

وی ادامه داد: در ۳۷۳ روز خدمت در جایگاه معاونت حمل ونقل شهری فرصتی یافتم تا آنچه به عنوان بنیادی ترین مشکلات سیستم حمل و نقل شهر با عمق وجود تجربه کرده بودم را درصدر دغدغه های خود قرار داده و اقدام عملی برای رفع آنها انجام دهم.

معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: ایمنی، اولین و مهمترین دغدغه من برای خیابان ها و معابر نصف جهان بود. شهری که قرار است شهر زندگی باشد. 

وی با بیان اینکه زیست پذیری اولین کلمه چشم انداز ۱۴۰۵ آن است، اظهار کرد: اصفهان باید شهری باشد که شهروندانش صبح که صحیح و سالم با یک دنیا آرزو، خانه را به سوی کسب دانش و رزق حلال ترک می‌کنند، پس از انجام امور روزمره، سالم و خندان به آغوش گرم خانواده بازگردند. 

بنده خدا افزود: انجام تعداد زیادی از طرح های ترافیکی، پیشنهاد تقاطع های غیر همسطح و بزرگراه های ایمن، مدیریت سرعت در بزرگراه های شهر جایگزینی گاردریل های فرسوده و درنده با نیوجرسی های استاندارد، اجرای برنامه های مشترک با پلیس راهور برای کنترل و کاهش تصادفات، اجرای طرح های آرام سازی تردد در محلات، ارتقای روئیت پذیری گذرگاه های عابر پیاده، تداوم طرح های مناسب سازی معابر و تسهیلات حمل و نقلی برای افراد توانخواه از اهم اقداماتی بود که به گواه آمار و همچنین تایید همکاران پلیس راهور منجر به کاهش قابل ملاحظه تصادفات و خسارت های جانی و مالی شده است.

وی گفت: افرادی که از حمل و نقل پاک (دوچرخه) استفاده می کنند نیز سهم بزرگی از ایمنی دارند که این مهم با نهضت احداث مسیر دوچرخه تحقق می‌یابد. احداث بیش از ۱۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در کمتر از ۹ ماه، اقدامی جهادی در تحقق وجه رقابت پذیری چشم انداز اصفهان در مقایسه با شهرهای پیشرو دنیا بود. البته هنوز در میانه راهیم و اگر دورنمای شهر را شهری آرام و شهری زیست پذیر ( و نه خودرو محور) را سرلوحه تلاش هایمان قرار دهیم، تداوم این نهضت، گریز ناپذیر است.

معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: تداوم توسعه سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری هوشمند حمل ونقل از جمله سامانه جدید AFC و AVL اتوبوسرانی، سامانه صدور مجوز طرح ترافیک، سامانه تجمیع اطلاعات تردد و تشخیص تخلفات، سامانه یکپارچه اطلاعات حمل ونقل شهری و امثال آن، مجموعه ای از اقدامات مهم در راستای پیشبرد شهر هوشمند بود. 

وی ادامه داد: احداث بیش از ۸ کیلومتر تونل خط ۲ مترو، فعال شدن ۱۲ ایستگاه خط ۲ مترو، تکمیل زیرساخت مسیرهای بی آر تی و خطوط پرش در خیابان های هشت بهشت، ولیعصر، عبدالرزاق و مسجد سید و امام خمینی (ره)، خرید ۴۵ اتوبوس نو و از رده خارج کردن یکصد دستگاه اتوبوس فرسوده و نیز نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی در کنار سایر اقدامات در طول کمتر از یکسال گذشته با همت همکاران معاونت حمل ونقل و ترافیک و سایر حوزه های ستادی، سازمان های تابعه و مناطق به انجام رسید.

1734022.jpg

*تطابق ۶۷ درصدی شغل و شاغل نسبت به قبل در شهرداری اصفهان

همچنین در این مراسم، محمود حسینی، مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در دوره قبلی مدیریت شهری با افزایش ۴۰۰ درصدی سرانه رفاهیات غیرنقدی کارگران و کارمندان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۶ روبرو بودیم.

وی با بیان اینکه افزایش بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ درصدی سرانه بن های غیرنقدی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۹۶، آماده سازی فضای ۵ هزار متری برای تعاونی مصرف کارکنان شهرداری، ارایه خدمات قرض الحسنه آزادی از دیگر اقدامات ما در دوره قبلی بوده است، گفت: تشکیل میز سلامت در همه مناطق، حذف ۷۰ درصد پست های با نام و ستاره دار مغایر با ساختار مصوب، تطابق ۶۷ درصدی شغل و شاغل نسبت به قبل و استخدام ۱۹۲ نیروی آتش نشان از طریق آزمون تخصصی از دیگر اقدامات حوزه سرمایه انسانی بوده است.

1733994_1.jpg

*فارغ از برچسب گذاری سیاسی و جنسیتی در حوزه ارتباطات و امور بین الملل شهرداری فعالیت کردم

همچنین در این مراسم، ایمان حجتی، مدیرکل سابق ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه در دوره چهارساله تلاش کردیم تاثیرگذار باشم و برچسب های سیاسی و جنسیتی را در این اداره کل حذف کردیم، اظهار کرد: اصل کار ما در این مدت بر تعهد و تخصص و احترام به همگان بود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت هایی در حوزه ارتباطات ایجاد شد تا زمینه مشارکت شهروندان فراهم شود، گفت: در این راستا سامانه ۱۳۷ هم به لحاظ فضای کاری و نرم افزاری بهبود پیدا کرد به طوریکه اپ شهروندی را در این زمینه تهیه و رونمایی کردیم.  

مدیرکل سابق ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با اشاره به راه اندازی اتاق گفت و گو در شهرداری مرکزی برای پاسخ به ارباب رجوع گفت: اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری سعی کرد در جهت تعامل توام با ادب و احترام با همکاران رسانه ای گام بردارد.  

وی ادامه داد: در این مدت همچنین، شبکه شهر که پیش تر متولد شده بود توسعه و سطح مخاطب بیشتری را به خود جذب کرد.

حجتی با بیان اینکه در حوزه تولیدات رسانه ای، آثار جدید خلق شد و در این دوره توانستیم اداره بین الملل را در شهرداری شکل دهیم، اظهار کرد: بر همین اساس فعالیت ها در این حوزه متمرکز شد و دیپلماسی شهری را در راستای منافع شهروندان فعال تر کردیم.

وی با اشاره به اضافه شدن دو خواهرخوانده سمرقند و پورتو به جمع خواهرخوانده های شهر اصفهان تصریح کرد: مراحل خواهرخواندگی با حیدرآباد هم نهایی شده و منتظر امضای شهرداران است.

مدیرکل سابق ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان افزود: با طرح شهروند دیپلمات که با همکاری وزارت امور خارجه به پیش رفت، مشارکت مردم در شهر فعال تر شد. همچنین در عرصه بین الملل تولیداتی در قالب سه کتاب و دو ترجمه ویژه با عنوان مجموعه «پل» اجرایی شد. 

وی ادامه داد: یکی از خلاء های شهر اصفهان نبود یک فیلم در راستای بازاریابی شهری بود که برای رفع این چالش، فیلمی به ۱۰ زبان زنده دنیا با محوریت معرفی شهر اصفهان تولید و عرضه شد.

حجتی به پیشرفت خبرگزاری ایمنا به عنوان یکی دیگر از مجموعه های این اداره کل اشاره و تصریح کرد: در این دوره ایمنا به خبرگزاری تخصصی شهر و شهروندی تبدیل شد و توانستیم رتبه آن را در بین سایت های ایرانی به ۱۵۰ برسانیم.

وی به افزایش بازدید از ایمنا از ۴ میلیون بازدید در سال ۹۶ به ۹۳ میلیون در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: بازدید های این خبرگزاری تا مهرماه ۱۴۰۰ هم به ۸۶ میلیون رسیده است. تعداد کاربران این خبرگزاری هم از یک میلیون و ۱۲۸ به ۳۰ میلیون نفر در سال ۹۹ رسیده است.

مدیرکل سابق ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان تحول در درگاه شهرداری اصفهان با محوریت خدمت به شهروندان، برگزاری ۱۰۵ برنامه افتتاحیه، همکاری با نهادهای خارج از شهرداری به ویژه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و …. را از دیگر اقدامات ۴ سال اخیر این حوزه دانست.

گفتنی است، پس از احکام شهردار اصفهان، امروز به صورت رسمی، علی معرک نژاد به عنوان مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان، سعید ابراهیمی به عنوان معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، حسین حق شناس به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، منصور سلطانی زاده به عنوان مدیرکل سرمایه انسانی و وحید ملتجی به عنوان مشاور و دستیار شهردار در امور فرهنگی، رسانه ای و اجتماعی معرفی شدند و از تلاش های مسوولان این حوزه در چهارسال گذشته تقدیر شد. 

/

کد محتوا ۴۰۵۹۷

برچسب ها