دستگاه حفار مکانیزه TBM خط ۲ متروی اصفهان به ایستگاه چهارسو رسید

همزمان با عید سعید غدیرخم، دستگاه حفار مکانیزه TBM خط دو متروی اصفهان امروز (دوشنبه) با حضور شهردار، استاندار و مدیران شهری اصفهان وارد ایستگاه چهارسو شد. خط دو متروی اصفهان از ایستگاه میدان شهدای خمینی‌شهر تا دارک، از غرب تا شرق اصفهان به طول ۲۴ کیلومتر امتداد می‌یابد و در مسیر خود از ۲۳ […]

همزمان با عید سعید غدیرخم، دستگاه حفار مکانیزه TBM خط دو متروی اصفهان امروز (دوشنبه) با حضور شهردار، استاندار و مدیران شهری اصفهان وارد ایستگاه چهارسو شد.

خط دو متروی اصفهان از ایستگاه میدان شهدای خمینی‌شهر تا دارک، از غرب تا شرق اصفهان به طول ۲۴ کیلومتر امتداد می‌یابد و در مسیر خود از ۲۳ ایستگاه عبور می‌کند که در این راستا جهت تسریع در بهره‌برداری از این خط، پروژه به سه بخش مجزا تقسیم شده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پروژه نسبت به سایر بخش‌های خطوط مترو اصفهان، استفاده از یک دستگاهTBM بزرگ مقیاس (با قطر ۹.۴ متر) به جای استفاده از دو دستگاه حفار با قطرهای کمتر است؛ این مهم با توجه به شرایط پیچیده زمین‌شناسی شهر اصفهان ریسک‌های پروژه را به ۵۰ درصد کاهش داده است و اثرات بسیار مطلوبی در راستای کاهش هزینه‌های اجرایی طرح به همراه دارد.

منبع خبر