دعوت شهرداری بجنورد از بخش خصوصی ترکیه برای سرمایه گذاری های گردشگری-خدماتی

شهردار بجنور د با دعوت از سرکنسول ترکیه در ایران به مرکز خراسان شمالی، بسته های سرمایه گذاری در زمینه های گردشگری و خدماتی به منظور انجام سرمایه گذاری های بخش خصوصی ترکیه در این شهر را ارائه داد و خواستار انجام مراودات با بخش خصوصی ترکیه شد. جواد حمیدی، شهردار بجنورد  اظهار کرد: شهر بجنورد با مساحتی […]

شهردار بجنور د با دعوت از سرکنسول ترکیه در ایران به مرکز خراسان شمالی، بسته های سرمایه گذاری در زمینه های گردشگری و خدماتی به منظور انجام سرمایه گذاری های بخش خصوصی ترکیه در این شهر را ارائه داد و خواستار انجام مراودات با بخش خصوصی ترکیه شد.
جواد حمیدی، شهردار بجنورد  اظهار کرد: شهر بجنورد با مساحتی افزون بر ۶۰ کیلومتر مربع دارای آب و هوایی کوهستانی است.
حمیدی گفت: شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۳۴۴ هزار نفر جمعیت دارد که در این شهر اقوام کرد کرمانج، ترک، ترکمن، فارس و بلوچ زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه چاروق دوزی، بافت و تولید فرش ترکمن، گلیم، جاجیم و پخت و تولید آبنبات از جمله صنایع دستی این اقوام در مرکز خراسان شمالی هستند، یادآور شد: علاوه بر این، شهر بجنورد از جاذبه های گردشگری متنوعی بهره مند است که باید برای ارتقای آنها سرمایه گذاران جذب شوند.
شهردار بجنورد در ادامه با اشاره به سفر روز گذشته فاتح توپچو،سرکنسول کشور ترکیه در ایران به شهر بجنورد عنوان کرد: در این سفر بسته های سرمایه گذاری مرکز خراسان شمالی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی ترکیه در این شهر ارائه شدند.
وی گفت: احداث بازارچه صنایع دستی، رستوران، واحدهای تجاری-اقامتی، ایجاد دریاچه مصنوعی در پارک ملی بش قارداش همچنین احداث مرکز اقامتی و احداث تلکابین به طول مسیر دو کیلومتر در پارک ملی باباامان از جمله پیشنهادات سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی کشور ترکیه در این شهر بودند.
حمیدی، احداث باشگاه و پیست سوارکاری در زمینی به مساحت ۵۳ هزار متر مربع در جاده ارکان، احداث مجموعه پارک آبی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و احداث رستوران و مجموعه پذیرایی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع در پارک جنگلی دوبرار را از دیگر بسته های سرمایه گذاری پیشنهادی شهرداری بجنورد به سرمایه گذاران بخش خصوصی ترکیه برشمرد.
وی همچنین احداث مجتمع تجاری و پارکینگ های طبقاتی در میدان کارگر، احداث مجتمع خدمات خودرویی در ضلع غربی شهر بجنورد به مساحت ۱۲ هزار متر مربع و احداث شهرک خودرویی با هدف ساماندهی خدمات خودرویی در زمینی به مساحت هشت هکتار در مجاورت نهالستان شهرداری بجنورد را از دیگر پیشنهادات سرمایه گذاری شهرداری بجنورد به بخش خصوصی ترکیه عنوان کرد.
شهردار بجنورد خاطرنشان کرد: در مجموع افزون بر ۹ هزار میلیارد ریال ارزش سرمایه گذاری این بسته های سرمایه گذاری تهیه شده، هستند.
علاوه بر این، حمیدی بیان کرد: در این سفر خواهر خواندگی شهر بجنورد با شهر چوروم با هدف تبادلات تجربیات در زمینه مدیریت شهری، تبادلات گردشگری میان خراسان شمالی با کشور ترکیه و سرمایه گذاری در زمینه های اجتماعی و فرهنگی میان طرفین نیز مطرح شدند.
در این سفر فاتح توپچو،سرکنسول کشور ترکیه در ایران اظهار کرد: با توجه به زندگی اقوام مختلف در استان خراسان شمالی، زبان و فرهنگ مشترک میان خراسان شمالی و کشور ترکیه وجود دارد.
توپچو گفت: مهمان نوازی مردم و مسئولان خراسان شمالی ارزشمند است.
وی تصریح کرد: این اشتراکات می تواند مراودات دو جانبه را رقم بزند.
سرکنسول کشور ترکیه در ایران عنوان کرد: امیدوارهستیم که بسته های سرمایه گذاری ارائه شده منجر به انجام سرمایه گذاری بخش خصوصی کشور ترکیه در شهر بجنورد بشود که در این باره باید با وزارت امورخارجه و بخش خصوصی ترکیه همچنین شهرداری چوروم گفت و گو کنیم.
توپچو افزود: تحقق این سرمایه گذاری ها موجب خرسندی طرفین خواهد شد.

منبع خبر