ده  بوستان تا پایان سال برای معلولان تجهیز می‌شود

علی اکبر انتظام مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد است. او ازکم وکیف شرایط محوطه بازی کودکان معلول می‌گوید و در ادامه از افزوده شدن ۱۰ بوستان دیگر به این بوستان‌های مجهز به وسایل بازی کودکان خبر می‌دهد. توضیحات ابتدایی مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از این قرار است: دیدگاه شهرداری مشهد توجه به همه […]

علی اکبر انتظام مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد است. او ازکم وکیف شرایط محوطه بازی کودکان معلول می‌گوید و در ادامه از افزوده شدن ۱۰ بوستان دیگر به این بوستان‌های مجهز به وسایل بازی کودکان خبر می‌دهد.

توضیحات ابتدایی مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از این قرار است: دیدگاه شهرداری مشهد توجه به همه اقشار و استفاده آنان از فضا‌های عمومی شهری است. دراین باره نیز فضای بازی کودکان معلول طراحی شد و تعدادی از بوستان‌های مشهد به این وسایل بازی تجهیز شد.

او بر این نکته نیز تأکید می‌کند که شهرداری مشهد سعی کرده است این محوطه‌های بازی در کنار محوطه بازی و وسایل بچه‌ها جاسازی شود تا همه بچه‌ها بدون هرگونه مرزبندی تفکیکی در کنار یکدیگر بتوانند با شادی بازی کنند.

او مشکلات محوطه بازی کودکان معلول از نوار زرد کشیده شده تا جوش خوردن برخی وسایل به زمین را این طور توضیح می‌دهد: نوار زرد کشیده شده به دلیل تعمیراتی است که برای محوطه‌های بازی این کودکان در دستورکار داریم. متأسفانه مردم و کودکان آن‌ها با این وسایل آشنایی کافی ندارند. همین موضوع سبب شده است به شکل مناسب از آن استفاده نکنند. در برخی بوستان‌ها به دلیل آنکه کودکان بیش از ظرفیت وسایل بازی سوار آن‌ها می‌شدند، وسیله بازی کامل تخریب شده است و باید وسیله جدیدی جایگزین آن شود.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد می‌گوید: اینکه سایر بچه‌ها به جای بچه‌های معلول از این وسیله‌ها استفاده کنند، کاری صحیح نیست، اما تأکید ما بر استفاده درست و استاندارد است. این موضوع نیز به فرهنگ سازی نیاز دارد. بر همین اساس، همه دستگاه‌های این محوطه‌ها درحال به روزرسانی است.
انتظام درباره بسته بودن سرویس بهداشتی مخصوص معلولان می‌گوید: این حوزه در اختیار مناطق است و بهتر است که این موارد از خود منطقه پرس وجو شود.

اما اعتبار لحاظ شده برای تجهیز بوستان‌ها به وسایل بازی کودکان معلول را مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد این طور پاسخ می‌دهد که رقم لحاظ شده را در وضع کنونی ندارد. او همچنین اعلام اعتبار موردنیاز برای تعمیرات جدید وسایل را نیز به پایان کار منوط می‌کند. به گفته انتظام، جدا از هشت بوستان فعلی، قرار است ۱۰ بوستان دیگر به مجموعه بوستان‌های مجهز به وسایل بازی کودکان معلول افزوده شود.

منبع خبر