ده کیلومتر “گذر تشرف” اطراف حرم مطهر رضوی احیا خواهد شد

سرپرست شهرداری منطقه ثامن مشهد گفت: ۱۰ کیلومتر گذر تشرف با هدف تسهیل شرایط تشرف پیاده زائران از نقاط مختلف شهر به بارگاه منور رضوی احیا خواهد شد. ساسان نورین مقدم روز پنج‌شنبه در نشست با جمعی از مدیران خبرگزاری های استان خراسان رضوی افزود: این ۱۰ کیلومتر در قالب ۱۶ گذر تاریخی تعریف شده […]

سرپرست شهرداری منطقه ثامن مشهد گفت: ۱۰ کیلومتر گذر تشرف با هدف تسهیل شرایط تشرف پیاده زائران از نقاط مختلف شهر به بارگاه منور رضوی احیا خواهد شد.

ساسان نورین مقدم روز پنج‌شنبه در نشست با جمعی از مدیران خبرگزاری های استان خراسان رضوی افزود: این ۱۰ کیلومتر در قالب ۱۶ گذر تاریخی تعریف شده است که نقش اصلی هدایت زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی را از نقاط مختلف شهر به سمت حرم مطهر امام‌رضا(ع) بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه هشت گذر از این گذرها در دهه ولایت احیا شد، تصریح کرد: این مسیرهای تشرف شبکه‌ای از معابری هستند که با اجرای مبلمان شهری، نورپردازی و فضای سبز هندسه‌ای از جهات گوناگون حرم بافت‌های شهری مختلف را به حرم مطهر متصل می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری هیات‌های مذهبی و حسینیه‌ها در جوار این گذرها برنامه‌های متنوع فرهنگی پیش‌بینی شده است که ویژه برنامه‌هایی همزمان با ماه محرم و صفر برگزار می‌شود.

گذرهای تشرف بر اساس کاربری‌های پیرامون آن‌ها نقش‌های متنوعی برای تامین خدمات پشتیبان زیارت و سکونت برعهده دارند و ۲ گذر (شار یک و شار دو) نیز اتصال میان این گذرها را فراهم می‌کنند.

منبع خبر