رئیس شورای شهر جهرم: جریمه حذف پارکینگ و فضای سبز صرف ایجاد پارکینگ های جدید در شهر می شود

«داود اوسط» رئیس شورای اسلامی شهر جهرم (پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت) در دومین نشست خبری شورای ششم شهر جهرم گفت: مردم رصد اقدامات شهرداری را از اعضای شورای شهر می خواهند و ما در راستای نظارت بر سازمان ها و اقدامات شهرداری ۲۳ مورد حکم نمایندگی برای اعضای شورای شهر صادر کرده ایم که ۱۹ مورد […]

«داود اوسط» رئیس شورای اسلامی شهر جهرم (پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت) در دومین نشست خبری شورای ششم شهر جهرم گفت: مردم رصد اقدامات شهرداری را از اعضای شورای شهر می خواهند و ما در راستای نظارت بر سازمان ها و اقدامات شهرداری ۲۳ مورد حکم نمایندگی برای اعضای شورای شهر صادر کرده ایم که ۱۹ مورد آن مستقیما عملکرد و امورات شهرداری را پایش و نظارت و گزارشات را در صحن شورا بیان می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر جهرم افزود: سعی کرده ایم در این شورا بودجه را برنامه محور کنیم  و از حالت کلیشه ای و سنتی خارج  و این مهم را با عقل جمعی جمع بندی کنیم و برای هر فصل از بودجه از سازمان ها و واحد‌های مستقر در شهرداری دعوت و مشورت گرفته ایم.

اوسط بیان کرد: اعضای شورا دخالتی در امورات اجرایی شهرداری مخصوصا عزل و نصب ها نداشته و ندارند و در امورات اجرایی شهرداری وارد نشده اند اما تذکر و نظارت بر شهرداری را وظیفه و حق خود دانسته و دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: شرط حمایت کامل شورا از شهردار از روز اول هم اجرای برنامه های ترسیم شده از سوی شورا بوده است و بر آن اصرار داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر جهرم گفت: در سال ۱۴۰۱ با توجه به منابع درآمدی تعریف شده در بودجه شاهد افزایشی میانگین ۲۵ درصدی عوارض هستیم.

وی ادامه داد: سعی کرده ایم در بحث جرایم تخلفات ساختمانی ،حذف پارکینگ و فضای سبز شهری افزایش عوارض را  داشته باشیم تا شاهد کاهش تخلفات از این دست باشیم.

 به گفته اوسط، در موضوع حذف پارکینگ و از بین بردن فضای سبز شهری سخت گیری زیادی انجام داده ایم و حسابی مستقل برای دریافت جرایم حذف پارکینگ در نظر گرفته ایم که مبالغ دریافتی در راستای ایجاد پارکینگ های عمومی و در راستای رفاه حال شهروندان خرج می شود.

وی اظهار کرد: البته در ایام سال و به مناسبت های مختلف پنج مرحله تخفیف عوارض شهرداری در بحث عوارض تمدید و صدور پروانه ساختمانی، بهسازی و نوسازی و کسب و پیشه برای مردم در نظر گرفته ایم که اطلاع رسانی می شود.

منبع خبر