رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران خبر داد: شناسایی ۲۰ باغ برای تبدیل به فضای سبز عمومی

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از شناسایی ۲۰ باغ برای تبدیل به بوستان محلی و فضای سبز عمومی خبر داد. مهدی پیرهادی با اشاره به اینکه در سال اول فعالیت شورای شهر ششم برخی موضوعاتی که برای شهر تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود پیگیری شد، گفت: «موضوع آب و فاضلاب یکی از این […]

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از شناسایی ۲۰ باغ برای تبدیل به بوستان محلی و فضای سبز عمومی خبر داد.

مهدی پیرهادی با اشاره به اینکه در سال اول فعالیت شورای شهر ششم برخی موضوعاتی که برای شهر تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود پیگیری شد، گفت: «موضوع آب و فاضلاب یکی از این اولویت‌ها بود و زمینه‌های بهبود و توسعه آن در شهر تهران در همین سال اول نمایان شد، یعنی زمین‌هایی برای این موضوع در نظر گرفته شد و با تفاهمی که با مجموعه آب و فاضلاب انجام شد این قطعه زمین‌ها در اختیار آنها قرار می‌گیرد. در سال دوم تکمیل و فرایند تحویل این زمین‌ها پیگیری خواهد شد و تلاش می‌شود تا موضوع آب و فاضلاب که در محیط زیست بسیار اهمیت دارد کامل شود. البته موضوعی زمان‌بر است و ممکن است چندین سال زمان ببرد اما حتما نتایج این اقدامات در پایان این دوره به مردم گزارش داده می‌شود.»

وی ادامه داد: «حوزه دیگری که مورد توجه قرار گرفت، توسعه فضای سبز بود. در این دوره تعدادی باغ خریداری شد تا به بوستان‌های محلی تبدیل شود و برای استفاده عمومی در اختیار مردم قرار گیرد که یکی از آنها در منطقه ۱۷ است و حدود ۲۰۰۰۰ متر مربع است و به‌زودی این بوستان افتتاح خواهد شد. بوستان‌های دیگری را برای سال بعد در نظر داریم و تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰ نقطه شناسایی شده است.»

پیرهادی با اشاره به جرایم اخذ شده از محل خشک کردن درختان گفت: «این جرایم برای تملک تعدادی از باغات و نقاطی که شناسایی شده به منظور ایجاد بوستان هزینه خواهد شد و گزارش آن را به مردم خواهیم داد؛ یعنی عددی که اخذ خواهد شد حتما در خصوص تملک باغات و تبدیل آن به بوستان‌های محلی و منطقه‌ای اقدام خواهد شد و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. یکی از اولویت‌های جدی مدیریت شهری، توسعه فضای سبز در شهر تهران است.»

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کیفیت و کمیت غرفه‌های سازمان میادین میوه و تره‌بار یکی از موضوعات قابل پیگیری است، گفت: «از شهرداری تهران ارتقای این حوزه مطالبه می‌شود. در حوزه پسماند نیز مجموعه ایستگاه‌های میانی و پردازش میانی در چند نقطه شهر تهران کامل می‌شود و در این باره اقدامات لازم انجام خواهد شد. توسعه ایستگاه‌های میانی یکی دیگر از موضوعاتی است که در طرح تفصیلی شهر تهران دیده شده و پیگیری می‌شود که تا پایان سال ۱۴۰۲ تعدادی از این ایستگاه‌های میانی افتتاح ‌و در همین دوره شورا از آن‌ها استفاده شود.»

وی اضافه کرد: «یکی از موضوعاتی که امسال و سال آینده پیگیری می‌شود، بحث تفکیک زباله از مبدأ است و تلاش می‌شود این موضوع به یک نقطه مناسب برسد. گرچه هنوز زیرساخت‌های لازم برای آن فراهم نشده و شاید این یکی از مشکل‌ترین کارهایی است که باید در حوزه پسماند صورت بگیرد اما در حوزه پسماند سعی می‌کنیم حجم پسماندهایی که غیر قابل استفاده هستند و باید امحا شود را به سمت آرادکوه به شدت کاهش دهیم و این یکی از موضوعاتی است که تا پایان سال ۱۴۰۱ و قسمتی از آن در پایان سال ۱۴۰۲ به‌وضوح قابل مشاهده است.»

منبع خبر