راه‌اندازی پویش پیشگیری از مرگ خاموش در شیراز

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز گفت: پویش پیشگیری از مرگ خاموش در فصل سرما در شیراز راه‌اندازی شد. محمد هادی قانع امروز _پنج‌شنبه دوازدهم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی پویش پیشگیری از مرگ خاموش توسط سازمان آتش‌نشانی شیراز، اظهار کرد: این پویش با آغاز فصل سرما و از آبان‌ماه ۱۴۰۱ آغاز و […]

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز گفت: پویش پیشگیری از مرگ خاموش در فصل سرما در شیراز راه‌اندازی شد.

محمد هادی قانع امروز _پنج‌شنبه دوازدهم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی پویش پیشگیری از مرگ خاموش توسط سازمان آتش‌نشانی شیراز، اظهار کرد: این پویش با آغاز فصل سرما و از آبان‌ماه ۱۴۰۱ آغاز و تا پایان فروردین ۱۴۰۲ با آموزش گسترده شهروندان در تمام سنین و بازدیدهای مستمر پیشگیرانه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: پیشگیری از مسمومیت گاز مونوکسیدکربن با افزایش آگاهی شهروندان و بررسی‌های کارشناسانه لوازم گازسوز و دودکش‌ها، اقدامی مهم و قابل توجه در این پویش به شمار می‌رود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: پویش آموزش و اطلاع‌رسانی با هدف کاهش حوادث ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن با همت کارشناسان آموزش، ایمنی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی شیراز و ارائه برنامه‌های گسترده آموزش عمومی با موضوع خطرات گاز منوکسیدکربن و بیان هشدارها و توصیه‌های ایمنی با استفاده از تمام ظرفیت‌های سازمان و رسانه‌ها برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این پویش در خصوص اختصاص برنامه‌های آموزشی، ویژه دانش‌آموزان، خانواده‌ها و عموم شهروندان و چگونگی تاثیرگذاری مطلوب، برنامه‌ریزی شده است.

قانع افزود: علاوه‌بر برنامه‌های آموزشی، بازدیدهای ایمنی از وضعیت دودکش‌ها و وسایل گرمایشی در محل‌های اعلام شده توسط شهروندان در طرح بازدید رایگان از دودکش‌ها، از دیگر اقدامات سازمان آتش‌نشانی شیراز در پویش پیشگیری از مرگ خاموش عنوان شده است.

وی بابیان اینکه آموزش و هشدارهای مستمر در کاهش حوادث موثر است، گفت: تجربه چندین ساله سازمان آتش‌نشانی شیراز در ارائه آموزش‌های ایمنی و پیشگیرانه فصل سرما اثر مستقیم و سریع آموزش‌ها بر کاهش حوادث را ثابت کرده است، بنابراین توسعه برنامه‌های متنوع آموزش ایمنی، ضرورتی انکارناپذیر است و برگزاری پویش‌های آموزش و اطلاع‌رسانی در کاهش مسمومیت و مرگ ناشی از مونوکسید کربن با مشارکت شهروندان شیرازی تاثیرگذار خواهد بود.

منبع خبر