رفع آبگرفتگی معابر بزرگترین منطقه شهر تهران در دستور کار مدیریت شهری

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲ تهران؛ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۲۲ با اشاره به اینکه این محدوده از شهر تهران به عنوان یکی از پهناورترین مناطق ۲۲گانه تهران به حساب می آید؛ گفت: اقدامات قابل توجهی در راستای پیشگیری از آبگرفتگی در […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲ تهران؛ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۲۲ با اشاره به اینکه این محدوده از شهر تهران به عنوان یکی از پهناورترین مناطق ۲۲گانه تهران به حساب می آید؛ گفت: اقدامات قابل توجهی در راستای پیشگیری از آبگرفتگی در هنگام بارش باران در معابر شهری صورت گرفته است.
جلسه با محوریت رفع نقاط آبگیر سطح معابر منطقه۲۲ با حضور محمد حسن فصیح معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۲۲، رضا ایرانشاهی معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه۲۲، بابایی مدیر اداره حراست، نورافکن مدیر اداره بازرسی شهرداری منطقه۲۲، شهرداران نواحی ششگانه و روسای اداره خدمات شهری و اداره مسیلها در ساختمان معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۲۲ برگزار شد.
فصیح در این جلسه گفت: حجم قابل توجهی عملیات لایروبی انهار در ۵۴ کیلومتر محور بزرگراهی و معابر اصلی محلات ۱۲ گانه به اجرا در آمده است و از سوی دیگر مسیر ۱۲ کیلومتری رودخانه کن و وردآورد نیز به شکل مکانیزه مورد لایروبی با هدف جریان روان آب باران در هنگام بارش پاییزی صورت گرفته است.
وی افزود: بخشی از معابر به دلیل تازه تاسیس بودن نیازمند اقدامات عمرانی در انهار دارد که نقاط مورد نظر شناسایی و با همکاری معاونت فنی و عمرانی فعالیت عمرانی صورت می گیرد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۲۲ عنوان کرد: بزرگراه شهید خرازی و آزادگان از مهم ترین معابر پر تردد به حساب می آید که به شکل ویژه عملیات لایروبی انهار روباز و بسته صورت می گیرد.
فصیح ادامه داد: یکی از ویژگی های لایروبی انهار به ویژه در بزرگراه آزادگان جلوگیری از انتقال پسماند در انهار در هنگام بارش به نقاط پایین دست است.
گفتنی است؛ معاونت عمران نسبت به تخصیص اعتبار برای رفع آبگرفتگی ها به نواحی ششگانه اقدام کند و این جلسات به صورت مستمر برگزار خواهد شد.