رنگ و بوی طهران قدیم در منطقه ۲۲/اجرای ویژه برنامه‌های هفته تهران در قطب گردشگری پایتخت

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲ تهران؛ همزمان با هفته تهران ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی از ۱۴ تا ۲۱ مهرماه در قطب گردشگری شهر تهران به اجرا در آمد. رییس اداره روابط عمومی شهرداری با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسبتی هفته تهران با […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲ تهران؛ همزمان با هفته تهران ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی از ۱۴ تا ۲۱ مهرماه در قطب گردشگری شهر تهران به اجرا در آمد.
رییس اداره روابط عمومی شهرداری با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسبتی هفته تهران با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه در محلات ۱۲گانه این منطقه گفت: خیابان‌ها و محله‌های قدیمی تهران گنجینه‌ای غنی از تاریخ و کوچه‌هایش بیانگر داستان‌ها و سرگذشت‌های پررمز و رازی است و در حقیقت هفته تهران بهانه‌ای است تا مدیران شهری و دغدغه‌مند این شهر بزرگ و تاریخی، آداب، فرهنگ و سنن تهران قدیم را به مردمی که روزگار خود را در آن می‌گذرانند، بیش از پیش و در قالب اجرای برنامه های فرهنگی مختلف معرفی نمایند.
امیر گلی پور افزود: ویژه برنامه‌های نخستین روز از هفته تهران با غبار روبی از مزار دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در تپه نورالشهدا شهرک شهید باقری و نامگذاری دو معبر به نام شهدای گرانقدر کشور در منطقه۲۲ به اجرا درآمد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد:طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قطب گردشگری پایتخت میزبان هزاران گردشگر در اماکن و سایت های تفریحی و گردشگری منطقه بود. این برنامه ها با تمرکز بر ارتقاء آموزش، مهارت افزایی و فرهنگ گردشگری شهروندان به اجرا در آمد.
رییس روابط عمومی منطقه۲۲ افزود: نواختن زنگ گردشگری در مدارس، برپایی نمایشگاه صنایع دستی با استـفاده از ظرفیـت سمن ها و کارآفرینان محلات، غبارروبی مزار شهدا در مقاصد گردشگری منطقه، معرفی اماکن و جاذبه های گردشگری در ساختمان نواحی ۶گانه و سراهای محلات، طبیعت گردی و بوم گردی حریم، شناساندن و معرفی جاذبه ها و مقاصد گردشگری در بستر فضای مجازی، گردهمایی اعضای کانون گردشگری محلات منطقه از جمله برنامه هایی بود که با هدف گرامیداشت هفته تهران و همچنین هفته گردشگری برگزار شد.
گلی پور ادامه داد: تولید پادکست دو زبانه فارسی و انگلیسی، رونمایی از کتابچه تصویری گذر زمان در منطقه ۲۲، طراحی تهیه محتوای بروشورهای گردشگری، فراخوان برگزاری مسابقات خاطره نویسی با موضوع سفر به منطقه۲۲، کاریکاتور و عکاسی و نقاشی با موضوع طبیعت نیز به اجرا در آمد.