زیست پارک مشهد در ایستگاه پایانی 

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: کار احداث این پروژه در مجاورت کوه پارک مشهد و در ضلع جنوبی بولوار بوستان خورشید در فضایی به وسعت بیش از ۲۲ هکتار، از سال گذشته آغاز شد و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی در مراحل […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: کار احداث این پروژه در مجاورت کوه پارک مشهد و در ضلع جنوبی بولوار بوستان خورشید در فضایی به وسعت بیش از ۲۲ هکتار، از سال گذشته آغاز شد و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی در مراحل پایانی است.

وی افزود: در این مجموعه همسو با محیط زیست، هفت فضای گوناگون شامل باغ طبیعی، باغ بازی، حوزه عشایری و بازی های محلی و گروهی، باغ دوستی، باغ ورزش، باغ حضور و باغ روستایی تعبیه شده است که هر کدام از آنها از کارکردهای متنوعی برخوردار هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: هدف اصلی این پروژه آشنایی شهروندان با سبک زندگی روستایی و عشایری و لمس طبیعت است و سازه هایی نظیر خانه های روستایی و چادرهای عشایری در فضاهای مختلف این پروژه برای ارتباط بیشتر شهروندان با این گونه از فضاها در نظر گرفته شده است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: در طراحی و احداث این پروژه به موضوعات زیست محیطی و حفظ بستر طبیعی توجه ویژه‌ای شده و در همین راستا در این پروژه از مصالح کاملا بومی و طبیعی استفاده شده است.

وی اضافه کرد: احداث مسیر چشم‌انداز زیست پارک به طول ۴۳۰ متر و سکوی چشم‌انداز در فضایی به وسعت بیش از هزار متر مربع و با استقرار سازه ژئودزی بخش دیگری از امکانات در نظر گرفته شده در این پروژه است.