زینی وند: قانون درآمد پایدار تحولات خوبی را برای حوزه حمل و نقلی شهرداریها رقم خواهد زد

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ‘قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها’ که به تازگی از سوی رییس جمهوری محترم جهت اجرا به وزارت کشور ابلاغ شد، حاوی موضوعات خوبی است که تحولات خوبی را برای حوزه حمل و نقلی شهرداریها رقم خواهد زد. به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها […]

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ‘قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها’ که به تازگی از سوی رییس جمهوری محترم جهت اجرا به وزارت کشور ابلاغ شد، حاوی موضوعات خوبی است که تحولات خوبی را برای حوزه حمل و نقلی شهرداریها رقم خواهد زد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علی زینی‌وند که پنجشنبه ۲۷ مرداد در سی و نهمین مجمع عمومی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور و دومین مجمع عمومی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل و مدیریت بار شهرداری‌های کشور در وزارت کشور سخن می گفت، اصلاح ماده ۲۳ قانون جرائم راهنمایی و رانندگی مشتمل بر سهم شهرداری ها و رفع مشکل عدم تخصیص اعتبار و اصلاح فرایند طولانی پرداخت اعتبار از محل مذکور را از مواد قانون ذکر شده برشمرد و گفت: برخورداری شهرداری‌ها از درآمد حاصل از پارکینگ حاشیه‌ای و همچنین وضع عوارض خدمات باربری خودرویی از طریق ثبت بارنامه و پرداخت هزینه صدور برای کمک به توسعه حمل ونقل عمومی و زیر ساخت های شهری تامین خواهد شد.
وی اضافه کرد: در این قانون بر ساماندهی طرح‌های ترافیکی و کاهش آلودگی هوا با مکانیزم وصول عوارض صدور مجوز ورود به محدوده‌های مذکور تاکید شده است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه هرچه قدر دخالت دولت در تصدی‌گری کمتر باشد، برنامه‌ها در حوزه‌هایی مانند حمل و نقل بهتر اجرا خواهد شد، گفت: رفع دغدغه اتحادیه‌ تاکسی‌ رانی های شهری کشور و رانندگان به لحاظ معیشتی، بیمه و ثبات شغلی حائز اهمیت است و مشکل تاکسی‌های فرسوده باید هر چه بهتر و بیشتر برطرف شود.
معاون امورشهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور گفت: خوشبختانه امروز توسعه مدیریت شهری و رفع موانع پیش رو در این عرصه، از اولویتهای رییس جمهوری محترم است و موضوع حمل و نقل عمومی و ارتقای آن مورد تاکید وزیر کشور نیز قرار دارد که این موضوع می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای انجام اقدامات موثر در حوزه حمل و نقل عمومی باشد.
وی ادامه داد: علاوه بر اینکه در صدد هستیم از توان خودروسازان داخل در راستای تولید خودروهای ارزان و باکیفت استفاده کنیم، در تلاشیم از خودروهای وارداتی هم در این زمینه بهره‌مند شویم.
وی با اشاره به اینکه وضعیت تاکسی‌ها در شهرهای مختلف از جمله تهران در خور مردم نیست، گفت: در این دوره در وزارت کشور اراده جدی برای رفع مشکلات شهری وجود دارد و ان‌شاءالله تحولات جدی را شاهد خواهیم بود.

منبع خبر