ساری در مسیر تغییر

شهرداران آنلاین/به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، جواد طالبی شهردار مرکز مازندران صبح شنبه در جلسه شورای اداری شهرداری ساری ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت وضعیت فعلی شهر را در شأن شهروندان ساروی ندانست و گفت: وضعیت کنونی شهر ساری در شأن شهروندان نیست. ساری به تغییر نگاه […]

شهرداران آنلاین/به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، جواد طالبی شهردار مرکز مازندران صبح شنبه در جلسه شورای اداری شهرداری ساری ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت وضعیت فعلی شهر را در شأن شهروندان ساروی ندانست و گفت: وضعیت کنونی شهر ساری در شأن شهروندان نیست. ساری به تغییر نگاه و دیدگاهی نو در خدمت رسانی نیاز دارد.

 

طالبی گفت: اعتقادی به پرداختن به مسائل گذشته ندارم؛ چرا که نه مشکلی را حل می کند و نه گره گشایی برای آینده خواهد داشت. در مدتی که به عنوان شهردار در خدمت مردم هستم، برای افزایش انسجام اداری، احیای جایگاه شهرداری و افزایش کیفیت خدمات رسانی به مردم تلاش خواهم کرد.

 

وی افزود: شهرداری امروز در دست همه ما امانت است؛ همه مدیران باید تلاش کنند تا این امانت به خوبی حفظ شود.

 

شهردار ساری تعهد، تخصص و تعصب سازمانی را مهمترین مولفه‌های مسئولیت‌پذیری دانست و گفت: همه مدیران و همکارانم در مجموعه مدیریت شهری باید مسئولیت‌پذیر باشند؛ تعهد، تخصص و تعصب سازمانی مهمترین شاخصه های این مسئولیت‌پذیری است.

 

طالبی به رویداد مهم گردشگری ۲۰۲۲ و انتخاب ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال آینده میلادی اشاره کرد و افزود: انتخاب شهردار بافت کهن و تاریخی ساری از ضروری‌ترین اقدامات مدیریت شهری با نگاه به این رویداد مهم بوده است.

 

وی افزود: با دستور موکد حسین‌زادگان استاندار مازندران مقرر شد همه پروژه‌های ساری حتی در حوزه‌های عمرانی با پیوست فرهنگی ۲۰۲۲ منطبق شود.

 

طالبی گفت: تغییر نام پارک صفرآباد به عنوان “پارک اکو” نیز در همین راستا بوده که عملیات اجرایی این پروژه با جدیت و با استفاده از توان داخلی در حال انجام است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به مراحل پایانی آن برسیم.

 

طالبی احیای محله‌های قدیمی را یکی از مهمترین ماموریت‌های شهرداری بافت کهن و تاریخی دانست و افزود: احیای محله‌های قدیمی مانند محله۱۳پیچ، احیای نوستالژی میدان ساعت و احیای پیاده راه خیابان جمهوری اسلامی در مرکز شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری ساری در راستای رویداد ۲۰۲۲ است.

 

شهردار ساری به برخی طرح‌های مهم ساری در ۲۰ سال اخیر در حوزه ترافیکی اشاره کرد و گفت: با تلاش سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل، برخی طرح های حوزه ترافیکی ساری در حال انجام است. در همین راستا، طراحی و اجرای نخستین پارک ترافیکی استان در هفته جاری آغاز خواهد شد که هدف از آن آموزش و فرهنگ سازی قوانین و مسائل ترافیکی در سطح شهر است.

 

این مسئول به ضرورت بازگشت اعتماد شهروندان به شهرداری اشاره و تصریح کرد: فقط با کار و خدمت نمی‌توان اعتماد مردم را برگرداند. باید بی‌منت کار کنیم. نوع رفتارمان با مردم را تغییر داده و رفتاری در خور شأن شهروندان داشته باشیم. بازگشت اعتماد مردم به شهرداری به نفع همه شهر است.

 

طالبی به اهمیت استفاده بیشتر از ظرفیت درون سازمانی برای کلیه فعالیت های عمرانی و خدماتی اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری سازمان های عمران، پسماند، فضای سبز و نیز استفاده از توان داخلی مجموعه شهرداری ساری کارهای بسیار بزرگی در ماه اخیر انجام شده است و به این خودباوری رسیدیم که می توانیم با استفاده از ظرفیت داخلی سنگین‌ترین کارها را انجام دهیم.

 

وی افزود: هر فضای مثبتی که در شهرداری ایجاد شده است، حاصل زحمات همکاران بوده و امیدوارم این روحیه بالا برای خدمت به شهروندان همواره زمینه های رشد و توسعه شهری را در پی داشته باشد؛ همانگونه که پیشرفت‌های کشور در شرایط خاص تحریم و فضای سخت اقتصادی حاصل تدابیر مدبرانه مقام معظم رهبری(مدّظله‌العالی) بوده است.

 

شهردار ساری با تاکید بر ایجاد انگیزه برای کارکنان در راستای خدمت‌رسانی بهتر و شایسته‌تر به شهروندان، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای نیروی انسانی در شهرداری باید به جای اینکه در فکر تعدیل نیرو باشیم درصدد برنامه‌ریزی کاری برای همکاران در حوزه‌های مختلف باشیم تا در نتیجه خدمت‌رسانی به شهروندان مطلوب‌تر شود؛ از طرفی هم هر یک از کارکنان که منظم‌تر است و خدمات بهتری ارائه می‌دهد باید بیشتر دیده شود تا انگیزه مضاعف برای همه همکاران ایجاد شود.

 

شهردار مرکز استان، در ادامه، به هفته‌ پیش‌رو و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه اشاره کرد و یادآور شد: همکاران ما به هیچ عنوان نباید از امکانات شهرداری و میز و قلم خود در مسیر معرفی کاندیدای خاص استفاده کنند.

 

وی افزود: البته هر اقدام عمومی برای پرشورتر کردن فضای کلی انتخابات و ترغیب و زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری مردم مورد حمایت بنده و همکارانم در مجموعه مدیریت شهری است.

 

شهردار ساری تصریح کرد: بدون تردید، همچون ۴۳ سال گذشته، پای خون شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم و نخواهیم گذاشت کسانی که آن سوی مرزها نشسته‌اند، خط و مشی کاری برای ما مشخص کنند.

 

 

در پایان، طالبی به توجه بیشتر مدیران به بحث آموزش کارکنان اشاره کرد و گفت: بحث آموزش کارکنان را جدی بگیرید؛ داشتن کارکنان متخصص و تربیت مدیران قدرتمند برای آینده باید سرلوحه کار قرار گیرد.