سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی در توسعه اقتصادی ایفای نقش می کند

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی گفت: طبق تاکید استاندار، این سازمان در سال جاری از همه ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصاد و اشتغال آفرینی ایفای نقش می کند. محمدرضا تازیکی عصر شنبه در حاشیه نشست تخصصی سازمان همیاری شهرداری‌های استان با استاندار خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در نشست امروز علاوه […]

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی گفت: طبق تاکید استاندار، این سازمان در سال جاری از همه ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصاد و اشتغال آفرینی ایفای نقش می کند.

محمدرضا تازیکی عصر شنبه در حاشیه نشست تخصصی سازمان همیاری شهرداری‌های استان با استاندار خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در نشست امروز علاوه بر ارائه برنامه های سال ۱۴۰۱، مسایل و راه کارهای گسترش کمک‌ها و نقش آفرینی سازمان همیاری بر توسعه اقتصاد استان بررسی و اولویت‌ها و ماموریت‌های این سازمان مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: تسریع در بهره برداری از شهرک حمل و نقل خواف با ایجاد بیش از سه هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در این منطقه محروم مرزی، بهره وری بازارچه های مرزی استان، صادرات و واردات از کشورهای افغانستان، پاکستان و آذربایجان و توسعه همکاری با کشورهای همسایه از جمله طرح های است که سازمان همیاری به عنوان متولی باید ایفای نقش کند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی ادامه داد: عرضه، کنترل و صادرات سوخت که سازمان متولی آن در مناطق مرزی است و توسعه صنعت گردشگری از دیگر ماموریت‌های این سازمان در سال جاری است.

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبات این جلسه و دستور استاندار در حوزه عرضه، کنترل و صادرات سوخت، مقرر شد پیگیری های لازم در حوزه توسعه فعالیت‌های سازمان از طریق همکاری و هماهنگی با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان انجام شود.
تازیکی ادامه داد: در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی با تاجیکستان نیز مقرر شد با هماهنگی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی این امر تداوم و توسعه یابد.
وی با اشاره به تصمیم گیری برای گسترش همکاری‌های صنایع، تولیدکنندگان و کارخانجات صنعتی بومی در جهت تامین نیازهای عمرانی شهرداری های استان، افزود: همکاری صنایع بومی و اختصاص تسهیلات ویژه برای تامین نیازهای شهرداری‌ها توسط سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، دستاوردهای خوبی برای شهرداری‌ها و رونق بیش از پیش صنعت استان در برخواهد داشت.
تازیکی افزود: استفاده از ظرفیت، مدیریت و بهره برداری از معادن راکد، نقش آفرینی در حوزه تسهیلگری فرآیند بهره برداری از معادن افغانستان و بهره گیری از توان دیگر دستگاه های دارای ظرفیت استان با اولویت تامین نیازها و ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداریها از دیگر ماموریت‌های این سازمان در سال جاری است.

منبع خبر