ساماندهی زباله در آمل نیازمند عزم ملی و استانی است

علی داودی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار کرد: شفافیت در امور شهری را بسیار می‌پسندم و معتقد به ایجاد سامانه شفافیت در شهرداری هستم. وی با بیان اینکه در رابطه با ایجاد شفافیت در حقوق و مزایای کارکنان باید فکرهای اساسی شود، افزود: باید همشهریان در زمینه قراردادها در شهرداری بدانند […]

علی داودی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار کرد: شفافیت در امور شهری را بسیار می‌پسندم و معتقد به ایجاد سامانه شفافیت در شهرداری هستم.

وی با بیان اینکه در رابطه با ایجاد شفافیت در حقوق و مزایای کارکنان باید فکرهای اساسی شود، افزود: باید همشهریان در زمینه قراردادها در شهرداری بدانند که چه اتفاقاتی برای شهرشان افتاده است و موارد قرارداد را در اتاق شیشه‌ای باید به نمایش مردم درآورد.

شهردار آمل با اشاره به اینکه سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری آمل در حال ایجاد سامانه شفافیت است، تصریح کرد: نباید فعالیت مسؤولان شهری پنهانی انجام شود و لازم است مردم در جریان فعالیت مدیران و مسؤوان قرار بگیرند.

وی با اعلام اینکه شهرداری باید برای سال آینده در قالب بودجه برنامه‌ریزی کند، خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی شوراها بررسی و اعمال نظر در لایحه بودجه شهرداری است و انحراف از بودجه جز در موارد خاص اشتباه است.

نیازمندی ۱۵۰۰ تومانی شهرداری و سازمان‌ها در شرایط عادی

داودی با تأکید بر اینکه اداره برنامه و بودجه شهرداری از تمام سازمان‌ها و واحدها درخواست برآورد بودجه کرده است، ادامه داد: شهرداری آمل به همراه سازمان‌ها و واحدهای خود در شرایط عادی نیاز به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه دارد ولی در این زمینه با محدودیت‌های مالی در دفترچه بودجه روبرو هستیم.

وی با در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اعلام کرده که شهرداری آمل در آستانه ورشکستگی است، متذکر شد: تقریبا اکثر شهرداری‌های ایران ورشکسته هستند زیرا بدنه آنها چاق بوده و شهرداری‌های مازندران مشکلات اساسی دارند.

داودی بیان کرد: اگر به سراغ شیوه‌های جدید درآمدزایی نرویم برای اجرای پروژه‌های عمرانی سال آینده به مشکل برخورد می‌کنیم و در این زمینه تاکنون با سه رئیس بانک استانی نشست داشتیم تا به راهکارهای درآمدی برسیم.

وی با اشاره به وجود نیروهای مازاد در بدنه شهرداری که از ادوار گذشته به تدریج افزوده شده است، یادآور شد: البته بسیاری از نیروهای مازاد به صورت نیروهای حجمی بوده و مشغول کار اداری هستند یا همان نیروهایی که با نام پاکبان در بخش اداری هستند.

اصلاح چارت نیروی انسانی شهرداری آمل

شهردار آمل با اعلام اینکه در این بخش باید ساز و کارها اصلاح شود، ادامه داد: چارت نیروهای انسانی بعد سالیان سال اصلاح شده است و خیلی افرادی که مشغول به کار نبودند و حقوق داشتند به‌کارگیری شدند.

این مسؤول با اعلام اینکه عزمی برای جابجایی ادارات در هسته مرکزی وجود ندارد، افزود: این عمل بسیار سخت و سنگین است البته ادارات و نهادها در هسته مرکزی در سلاین پیاده‌روهای مورد نظر شهرداری قرار ندارد.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی برای تعریض و اصلاح آبراه‌های خیابان نور، یادآور شد: این پروژه کاری گروهی متشکل از همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی از فرمانداری، شهرداری، بخشداری و دیگر نهادها است، با مشارکت بخش خصوصی پروژه با سرعت زیادی در حال اجرا است.

داودی در زمینه محل جمع‌آوری زباله عمارت که به کوه بزرگی از زباله تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: برای جایگزینی محل دپو و بازیافت زباله منطقه سنگچالک درنظر گرفته شد ولی این مکان از لحاظ اجرایی و زیست محیطی دچار مشکل بود.

ساماندهی زباله در آمل نیازمند عزم ملی و استانی

وی با بیان اینکه برای ساماندهی زباله در آمل نیازمند عزم جدی ملی و استانی است، افزود: شاید شهرداری در ادوار مختلف در حوزه عمرانی و منابع انسانی ایراداتی داشته باشد ولی همه شهرداران برای ساماندهی زباله تلاش فراوان داشتند البته به سامان رسیدن این پرروژه نیازمند عزم فرااستانی و فراشهرستانی است که اگر قرار است به نتیجه مطلوب برسد در این دوره  شرایط مهیا است.

شهردار آمل با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، خاطرنشان کرد: ۶۶۰ میلیارد تومانی برای شهرداری در سال آینده به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شد ولی با حمایت شورانشینان بودجه شهرداری به مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان مصوب شد که ۱۵۰ میلیارد تومان آن در حوزه سرمایه‌گذاری، اوراق مشارکت و وام است.

این مسؤول در مورد وضعیت ساماندهی بازار روز شهید عراقی و خیابان امام رضا(ع)، گفت: شهرداری در این دو بازار روز مالکیتی ندارد و وضعیت ناخوشایند در این دو بازار را قبول دارم ولی از لحاظ حقوقی شهرداری نمی‌تواند ورود جدی در انها داشته باشد.

منبع خبر