سایت متمرکز پردازش و دفع پسماند شهرداری بیرجند افتتاح شد

سایت متمرکز پردازش و دفع پسماند شهرداری بیرجند به مساحت ۸۵ هکتار با حضور استاندار خراسان جنوبی در دومین روز دهه فجر افتتاح شد. به گزارش ایرنا شهردار بیرجند روز چهارشنبه در این آیین گفت: احداث ساختمان نگهبانی با مساحت ۹۰ مترمربع، اتاق استراحت، نصب باسکول ۶۰ تنی، دفع اتاق پسماند شهری و پسماندهای بیمارستانی، […]

سایت متمرکز پردازش و دفع پسماند شهرداری بیرجند به مساحت ۸۵ هکتار با حضور استاندار خراسان جنوبی در دومین روز دهه فجر افتتاح شد.

به گزارش ایرنا شهردار بیرجند روز چهارشنبه در این آیین گفت: احداث ساختمان نگهبانی با مساحت ۹۰ مترمربع، اتاق استراحت، نصب باسکول ۶۰ تنی، دفع اتاق پسماند شهری و پسماندهای بیمارستانی، ارایه خدمات به بخش خصوصی، اجرای  ۶۴۰ متر آیلند، اجرای عملیات زیرسازی به مساحت هشت هزار مترمربع از جمله بخش‌های مختلف این سایت است.

مهدی بهترین، اجرای شبکه آبیاری، احداث سوله پردازش به مساحت هزار و ۳۰۰ مترمربع، نصب و خرید خط تفکیک پسماند، خرید و نصب سیستم پایش تصویری، انتقال زیرساخت‌های گاز و افزایش قدرت برق، ایجاد نخاله‌گاه متمرکز، ایجاد کنارگذر شامل زیرسازی، حفر بزرگترین ترانشه بیمارستانی، احداث چهار چشمه سرویس بهداشتی حمام و اتاق استراحت را از دیگر جزئیات سایت متمرکز پردازش و دفع پسماند شهرداری ذکر کرد.

وی اظهار داشت: مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۱۲۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری است.

شهردار بیرجند افزود: شاید سایت پسماند تنها پروژه‌ای بوده که با اعتبار داخلی شهرداری و بدون کمک دولت ساخته شده است اما در ساخت سایت کمپوست نیاز به کمک داریم.

وی بیان کرد: در این سایت آخرین فناوری روز به‌کار رفته و جدیدترین سایت کشور است.

بهترین با بیان اینکه اکنون جزو پنج سایت برتر پسماند کشور هستیم تصریح کرد: جمع‌آوری زباله در مرکز استان به‌صورت محله‌ای انجام خواهد شد و در این خصوص نیازمند همکاری و کمک هستیم.

وی ادامه داد: از سال ۷۴ موضوع دفن زباله‌های شهری و پادگان ۰۴ بیرجند در مرکز شهر یکی از دغدغه‌های من به عنوان یک پزشک جوان‌ و عضوی از شورای بهداشت در این شهر بود و امروز با افتتاح سایت پسماند با هدف گسترش فرهنگ بازیافت زباله و ایجاد درآمد پایدار شهری یکی از معضلات این شهر حل خواهد شد.

شهردار بیرجند گفت: زباله یا طلای کثیف ثروت شهر بیرجند است که در حال حاضر گردش مالی زباله‌گردی در این شهر ماهانه بیشتر از چهار میلیارد تومان است و بیشتر افراد زباله‌گرد مستحق نیستند.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد زباله بازیافت و ۷۰ درصد دفع می‌شود که با تفکیک صنعتی زباله اقدام‌ مهمی انجام خواهد شد.

امروز به مناسبت دهه فجر عملیات اجرایی نخستین کارخانه تولید فروسیلیس شرق کشور و پست برق منطقه ویژه اقتصادی بیرجند نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

منبع خبر