سبزه هفت‌سین قیداری‌ها به کود ارگانیک تبدیل می‌شود

شهردار قیدار از تولید کود آلی و ارگانیک از سبزه سفره هفت‌سین خبر داد. سیدمصطفی موسوی با اشاره به لزوم حفاظت از طبیعت در همه ایام سال به ویژه در این روزها، گفت: از شهروندان طبیعت‌دوست شهر قیدار درخواست می‌شود سبزه‌های سفره هفت‌سین خود را در طبیعت رها نکرده و برای تبدیل آن به کود […]

شهردار قیدار از تولید کود آلی و ارگانیک از سبزه سفره هفت‌سین خبر داد.

سیدمصطفی موسوی با اشاره به لزوم حفاظت از طبیعت در همه ایام سال به ویژه در این روزها، گفت: از شهروندان طبیعت‌دوست شهر قیدار درخواست می‌شود سبزه‌های سفره هفت‌سین خود را در طبیعت رها نکرده و برای تبدیل آن به کود آلی، تحویل شهرداری دهند.

وی با یادآوری اینکه برخی از خانواده‌ها در آخرین روز تعطیلات نوروزی، سبزه‌های کاشته شده خود را بر روی خودروی خود تا مقصد حمل می‌کنند، اضافه کرد: این سبزه‌ها با افتادن در معابر و مسیرهای داخل شهر و جاده‌ها، منظره زشتی ایجاد می‌کنند.

شهردار قیدار با توضیح این مطلب که سبزه‌های کاشته شده قابلیت تبدیل شدن به کود کمپوست را دارند، متذکر شد: به همین دلیل از شهروندان قیداری درخواست داریم این سبزه‌ها را به شهرداری تحویل دهند تا پس از عمل‌آوری آن به کود آلی در فضای سبز شهری مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند سبزه‌های خود را به محل‌های پیش‌بینی شده برای دریافت پسماند تحویل دهند، افزود: این سبزه‌ها به کارگاه تولید کمپوست تحویل داده می‌شود تا از آن‌ها برای تولید کود آلی و کودهای ارگانیک استفاده شود.

موسوی در ادامه از توزیع کیسه زباله به خانواده‌های قیداری توسط شهرداری در روز طبیعت خبر داد و اعلام کرد: لازم است در روز طبیعت بیشتر به حفظ طبیعت توجه داشته باشیم و سعی کنیم هنگام ورود به طبیعت با توجه به مشکلات حفظ و نگه‌داری فضای سبز و شرایط کم‌آبی، عرصه‌ها را حفظ کرده و به چمن‌ها آسیب وارد نشود و زباله‌ها را در محل‌های مخصوص و در کیسه‌های زباله بریزیم.

شهردار قیدار خاطرنشان کرد: در سه ورودی شهر قیدار شامل میدان سهروردی، میدان پژوهش و میدان بسیج محل‌هایی برای جمع‌آوری سبزه‌ها و توزیع کیسه زباله در روز ۱۳ فروردین توسط شهرداری قیدار پیش‌بینی شده است.

منبع خبر