سرانه فضای سبز در اردبیل افزایش می‌یابد

شهردار اردبیل گفت: توسعه فضای سبز این شهر با هدف افزایش سرانه فضای سبز در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار گرفته است. به گزارش ایرنا،محمود صفری روز شنبه در جلسه شورای شهر اردبیل افزود: توسعه فضای سبز اردبیل نیازمند تامین اعتبار لازم است و در این باره هماهنگی های لازم انجام شده و مقرر است […]

شهردار اردبیل گفت: توسعه فضای سبز این شهر با هدف افزایش سرانه فضای سبز در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا،محمود صفری روز شنبه در جلسه شورای شهر اردبیل افزود: توسعه فضای سبز اردبیل نیازمند تامین اعتبار لازم است و در این باره هماهنگی های لازم انجام شده و مقرر است اعتبارات بخش فضای سبز در جاهای دیگر صرف نشود.

وی بیان کرد: با بکارگیری نیروهای متخصص در سازمان زیبامنظر و فضای سبز شهرداری اردبیل تلاش می شود فضای سبز در مناطق مختلف این شهر توسعه یابد.

صفری ادامه داد: طرح‌های مهم مربوط به زیباسازی شهری، فضای سبز، تملک و تعیین تکلیف اماکنی همچون باغ شریعت و سایر مباحث مهم در اولویت کارها قرار گرفته است

شهردار اردبیل با بیان اینکه بحث بیمه ماشین‌آلات شهرداری از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در مجموعه شهرداری است افزود:علاوه بر بیمه ماشین آلات شهرداری تلاش براین است ماشین آلات مورد نیاز شهرداری خریداری شده و در امورات جاری شهرداری بکارگیری شود.

وی از تقدیم بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اردبیل با مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد تومان در آینده نزدیک به شورای شهر خبر داد و گفت: این رقم نسبت به بودجه سال جاری ۴۰ درصد افزایش داشته است.

صفری با اشاره به  تهیه سیستم جامع برف‌روبی برای اولین بار در مجموعه شهرداری اردبیل گفت: این سیستم جدید و کاربردی با تلاش متخصصان سازمان مطالعات شهری شهرداری اردبیل در حال تهیه بوده و از طرفی درحال تدوین چارت مدیریت بحران شهرداری متناسب با امکان بحران‌های قابل وقوع در سطح شهر هستیم.

شهردار اردبیل با بیان اینکه  طرح تفصیلی اردبیل بازنگری می‌شود افزودطرح تفصیلی این شهر باید به نحوی بازنگری و اصلاح شود تا ضمن رفع مشکلات موجود، به معنای واقعی در آینده گره‌گشای مشکلات مردم در ارتباط با مسایل مختلف شهری باشد.

صفری  تأثیر نپذیرفتن از ضابطه‌های دستوری و قفل نشدن بحث اقتصاد شهر در چارچوب طرح تفصیلی را از مزیت‌های این طرح دانست و گفت: مصمم هستیم طبق برنامه‌ریزی طرح تفصیلی شهر اردبیل را با بهره‌مندی از نظرات نخبگان و صاحب نظران تا پایان سال جاری به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد:طرح تفصیلی مهمترین ابزار ساماندهی نظام‌مند کالبدی شهر محسوب می‌شود که در مواجه با نارسایی های کالبدی – فضایی شهر به کار گرفته می‌شود.

شهردار اردبیل با اشاره به آماده شدن طرح تفصیلی شهر اردبیل گفت: این طرح سالیان سال به دلیل نبود امکانات مالی راکد مانده بود که با توجه به ضرورت اجتناب‌ناپذیر طرح برای ترسیم روشن و اصولی افق توسعه شهر، اتمام طرح تفصیلی در اولویت برنامه‌ شهرداری اردبیل قرار گرفته است.

شهر اردبیل با داشتن ۱.۵ متر مربع فضای سبز به ازای هر نفر، حدود ۶ متر از میانگین کشوری عقب می‌باشد.

منبع خبر