دکتر بهترین شهردار بیرجند در آیین تکریم زنده یاد دکتر ناصح خبر داد:

سردیس ۱۶ تن از مفاخر بیرجند در باغ شهرداری نصب می شود

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، شهردار بیرجند گفت: سردیس ۱۶ نفر از مفاخر شهر بیرجند در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و مذهبی، در محل باغ شهرداری، نصب می شود. دکتر مهدی بهترین در آیین تکریم و الگوسازی استاد زنده یاد […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، شهردار بیرجند گفت: سردیس ۱۶ نفر از مفاخر شهر بیرجند در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و مذهبی، در محل باغ شهرداری، نصب می شود.

دکتر مهدی بهترین در آیین تکریم و الگوسازی استاد زنده یاد دکتر غلامعلی ناصح که همزمان با چهلمین روز درگذشت آن پیشکسوت روماتولوژی و چهره علمی و ماندگار پزشکی کشور، در محل سالن اجتماعات دکتر فروزانفر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، گفت: در ادامه اقدامات فرهنگی شهرداری بیرجند و قدرشناسی از مفاخر شهر، تعداد ۱۶ سردیس از مفاخر شهر بیرجند در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و مذهبی این دیار که توسط بهترین مجسمه سازان ایرانی ساخته شده، در محل باغ ۱۱ هکتاری شهرداری نصب خواهد شد تا فرزندان ما و آیندگان از مفاخر ملی ، فاصله نگیرند.

وی با آرزوی علو درجات برای شهدای دفاع مقدس، جانباختگان حادثه معدن طبس و روح زنده یاد دکتر ناصح، با اشاره به طی مراحل تمدن بشری از شهرهای بدوی و کلنی های اجتماعی انسان محور برپایه آب و غذا، شهرهای صنعتی و در ادامه شهرهای فرهنگی، افزود: بعد از طی این ادوار، انسان به این نتیجه رسیده که در جوامع، اجرای پروژه های عمرانی به تنهایی پاسخگو نیست و لذا به مدنیت و مدیریت شهری روی آورده است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهری قائل به توسعه متوازن شهر هستیم، اضافه کرد: شهر ما همانطور که به پروژه های روبنایی نیاز دارد ، نیازمند زیرساخت های شهری نیز هست و علاوه بر این، مدیریت فرهنگی، اجتماعی هم جزو اولویت های اول شهرهاست که متاسفانه در شهر و کشور ما، مغفول مانده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا بود که پیشنهاد تدفین پیکر زنده یاد دکتر ناصح، چهره افتخار آفرین شهر بیرجند، کشور و جهان، در بوستانی که به نام وی نامگذاری شده را مطرح و پیگیر شدیم.

دکتر بهترین، همچنین گفت: در شهرداری بیرجند آنچه بیشتر مورد توجه و مدنظر من و همکارانم می باشد، فعالیت های فرهنگی، اجتماعی است و لذا در اولین اقدام، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری را به معاونت ارتقا دادیم و علاوه بر این، افزایش بودجه فرهنگی شهرداری به ۵۰۰ برابر و برگزاری بیش از ۴۰۰ رویداد فرهنگی به مساوات در نفاط مختلف سطح شهر، از جمله دیگر اقدامات فرهنگی صورت گرفته در این دوره از مدیریت شهری می باشد.

وی، افزایش بودجه شهرداری از ۲۶۰ میلیارد تومان در زمان قبول مسئولیتش به ۱۰۰۰ میلیارد تومان طی ۲ سال، را یک کار بزرگ دانست و افزود: در این دوره و در کمتر از ۳ سال گذشته، ۹۳۰ هزار متر مربع آسفالت معابر در سطح شهر انجام شده در حالی که طی ۴ سال قبل از این دوره ۶۳۰ هزار متر مربع، آسفالت معابر را در سطح شهر داشته ایم.

دکتر بهترین تاکید کرد: آمادگی دارم اقدامات صورت گرفته در شهر بیرجند در این دوره از مدیریت شهری را به گواه آمار و ارقام با ۵ دوره شهرداران قبلی به مقایسه بگذارم.

در این جلسه، مجری و سایر سخنرانان، از اقدامات بزرگ و ماندگار فرهنگی اجتماعی و عمرانی شهرداری بیرجند و به خصوص طرح پیشنهاد به خاک سپاری پیکر زنده یاد دکتر ناصح در محل بوستانی که با نام وی احداث و نامگذاری شده است، قدردانی کردند.