به همت اداره سلامت شهرداری منطقه۶ تهران درمدارس پهن می‌شود؛

سفره صبحانه سالم برای دانش‌آموزان پهنه مرکزی پایتخت/ خداحافظی با خوراکی‌های ناسالم

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران؛ ️به همت اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ تهران و با همکاری نواحی شش‌گانه، طرح صبحانه سالم در مدارس واقع در محدوده پهنه مرکزی پایتخت به اجرا در می‌آید. سید مرتضی روحانی، یکی از بخش‌های […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران؛ ️به همت اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ تهران و با همکاری نواحی شش‌گانه، طرح صبحانه سالم در مدارس واقع در محدوده پهنه مرکزی پایتخت به اجرا در می‌آید.
سید مرتضی روحانی، یکی از بخش‌های مهم زندگی هر فرد را تغذیه سالم عنوان کرد و افزود: نوع تغذیه و استفاده از مواد غذایی سالم و پرفایده نقش فراوانی درسلامت فردی، طول عمر، سرزندگی و شادابی و دوری از بیماری‌هایی از جمله چاقی، فشارخون، قندخون، دیابت و… دارد، بنابراین باید اینگونه آموزش‌ها به صورت عملی و نه صرفاً تئوری وارد مدارس شهر شود تا دانش‌آموزان به معنای واقعی کلمه معنا و مفهوم غذای سالم را درک کنند و آموخته‌های خود را نزد اعضای خانواده‌شان به اشتراک بگذارند.
روحانی، اضافه کرد: از گذشته تا امروز تأمین و نوع جیره غذایی کودکان و نوجوانان دانش‌آموز درمدارس، برای والدینشان یک دغدغه بوده و هست؛ در این میان پهن کردن صبحانه سالم در مدارس دخترانه و پسرانه این فرصت و فضا را فراهم می‌نماید تا دانش‌آموزان به صورت غیرمستقیم و عملی با مفهوم صبحانه سالم و مزایای آن آشنا شوند.
شهردار منطقه مرکزی شهر تهران، با بیان اینکه اکنون انواع خوراکی‌های مضر وبی فایده پیرامون فرزندانمان را احاطه کرده است، تصریح کرد: اضافه وزن و چاقی که درچند سال اخیر بین دانش‌آموزان شیوع پیدا کرده حاصل چندین عامل است که مهمترین آن تغذیه ناسالم و کم تحرکیست. بنابراین مدارس به عنوان خانه دوم دانش‌آموزان می‌تواند محل مناسبی برای اصلاح رفتار اشتباه و تغییر سبک زندگی افراد جامعه باشدکه می‌بینید دراجرای طرح صبحانه سالم در مدارس به آن توجه شده است.
مهدی بصیری معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه نیز با تأکید بر اینکه اجرای طرح صبحانه و تغذیه سالم صرفاً برای یکروز یا یک هفته به مناسبت هفته سلامت نیست، خاطر نشان کرد: من و همکارانم در این اداره با همکاری سرا‌های محلات و نواحی شش‌گانه در تلاش هستیم سفره صبحانه سالم را تا پایان سال و نوبت برای همه مدارس ابتدایی و دوره متوسطه اول پهن نماییم تا این فرهنگ و نوع تغذیه سالم در بین دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان نهادینه شود.
بصیری، درباره چند و چون برپایی این طرح گفت: ما از چند روز قبل با کمک مدیران و معلمان مدرسه، دانش‌آموزان را در جریان این برنامه می‌گذاریم، بنابرای دانش‌آموزان به کمک والدین خود تغذیه و غذای سالم مد نظرشان را آماده کرده و در یکروز مشخص، همراهشان به مدرسه می‌آورند تا کنار همکلاسی‌ها و کادرآموزش تناول کنند، دراین زمان همه غذا‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و به برترین‌ها جوایزی اهدا می‌گردد.