سفر ایمن درون شهری با آسفالت معابر شهری ارومیه/ آسفالت ۳۵۰ هزار مترمربع از معابر شهری ارومیه

ایمن سازی معابر شهری یکی از عوامل موثر در زیباسازی و ایمن سازی فضای شهری است به طوری که ایجاد معابر مناسب بر اساس استاندارهای لازم می تواند در بالابردن ایمنی،روان سازی تردد و سیمای شهرتاثیربسزایی داشته باشد. آسفالت و ایمن سازی معابر شهری از جمله اقداماتی است که در زیباسازی شهر،کاهش آمار تصادفات،پایین آمدن […]

ایمن سازی معابر شهری یکی از عوامل موثر در زیباسازی و ایمن سازی فضای شهری است به طوری که ایجاد معابر مناسب بر اساس استاندارهای لازم می تواند در بالابردن ایمنی،روان سازی تردد و سیمای شهرتاثیربسزایی داشته باشد.
آسفالت و ایمن سازی معابر شهری از جمله اقداماتی است که در زیباسازی شهر،کاهش آمار تصادفات،پایین آمدن ترافیک و همچنین روحیه شهروندان تاثیر بسیار بالایی دارد.
به گفته سرهنگ مشتاق،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی از ابتدای امسال بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ فقره تصادف درون شهری در شهرهای مختلف آذربایجان غربی روی داده که نیمی از آن مربوط به ارومیه بوده است.
با توجه به آمار بالای تصادفات درون شهری در ارومیه لزوم ایمن سازی معابر این شهر بیشتر از پیش احساس می شود.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری ارومیه با بیان اینکه آسفالت معابر و خیابان های شهری ارومیه یک مطالبه عمومی است، افزود: در همین راستا شهرداری ارومیه برای عمل به سیاست محرومیت زدایی، بیش از ۱۱۰ کوچه و معبر محلات محروم شهری را زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت کرده است.
ابراهیم صفری با تاکید بر اینکه نوگرایی و نوسازی شهر در دستور کار مدیریت شهری است، گفت: متاسفانه طی ۲۰ سال گذشته هیچ توجهی به کیفیت آسفالت بافت مرکزی ارومیه نشده بود که با تلاش های صورت گرفته آسفالت خیابان های اصلی از جمله خیابان امام خمینی (ره)، ارتش و شهید امینی نوسازی شد.
وی با بیان اینکه سیمای شهر ارومیه باید در شأن مردم باشد، اضافه کرد: خیابان های مهم و اصلی ارومیه فاقد شاخصه های مبلمانی بودند که نوسازی و اصلاح این روند نیز در دستور کار قرار دارد.
۳۵۰ هزار متر مربع از معابر شهری ارومیه آسفالت شد
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر ارومیه گفت: در نیمه اول سال جاری، ۳۵۰ هزار مترمربع از سطح خیابان های ارومیه روکش آسفالت یا لکه گیری شده است.
علی مصطفی زاده, با اشاره به اینکه عمده آسفالت انجام شده در مناطق ۲ و سه شهرداری بوده است، اظهار کرد: حدود ۲۵۰ هزار مترمربع از آسفالت ریزی انجام شده در معابر مناطق کم برخوردار شهر صورت گرفته است.
وی همچنین به آسفالت معابر هسته مرکزی شهر نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی از مناطق هسته مرکزی شهر بیش از ۲۵ سال است که آسفالت نشده بود که آسفالت این معابر در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.
عضو شورای شهر ارومیه ادامه داد: آسفالت خیابان کاشانی تا روگذر شهرچایی، میرداماد، محتشم و مولوی ۲ نیز به زودی آغاز می شود.
سخنگوی شورای شهر ارومیه، در رابطه با آسفالت خیابان کاشانی ارومیه گفت: آسفالت این خیابان به زودی و پس از نصب جداول مخصوص تردد اتوبوس تندرو (بی آر تی) آغاز می شود.
مصطفی زاده با اشاره به نقش کیفیت آسفالت در تسریع در عبور و مرور و کاهش ترافیک، یادآور شد: مدیریت شهری در تلاش است تا شرایط سفر ایمن درون شهری را برای شهروندان فراهم کند.

منبع خبر