سند تحول تهران

شهرداران آنلاین/منتخب شورای شهر ششم در مورد جلسه روز گذشته اعضای شورای منتخب ششم توضیحاتی ارایه کرد. مهدی اقراریان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به جلسه روز گذشته منتخبین شورای شهر گفت: در این مدت منتخبین شورای شهر جلساتی را با افراد مختلف برگزار کردند؛ به گونه ای که در اولین دیدار […]

شهرداران آنلاین/منتخب شورای شهر ششم در مورد جلسه روز گذشته اعضای شورای منتخب ششم توضیحاتی ارایه کرد.

مهدی اقراریان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به جلسه روز گذشته منتخبین شورای شهر گفت: در این مدت منتخبین شورای شهر جلساتی را با افراد مختلف برگزار کردند؛ به گونه ای که در اولین دیدار با رییس شورای ائتلاف دیدار کرده و در روز پنج شنبه گذشته اعضای منتخب شورای شهر به دیدار محمد باقر قالیباف در مجلس شورای اسلامی رفتند که ضمن بیان دیدگاه‌ها، نظرات و دغدغه‌های خود در شهر تهران، قالیباف اعلام آمادگی کرد تا به منتخبین کمک کند.

وی با بیان این که در جلسه شب گذشته مقرر شد منتخبین سه جلسه در هفته حضور داشته باشند و به صورت فشرده جلساتی را برگزار کنند، اظهار کرد: قرار شد یکی از این جلسات هفتگی با حضور معاونین، شهردار فعلی، مدیران و شهرداران مناطق فعلی باشد تا گزارشی از آخرین وضعیت شهر تهران ارایه کنند.

وی با بیان این که همچنین مقرر شد که اعضای منتخب در مناطق حضور داشته باشند و با حضور در میان شهروندان از مسایل شهر به صورت نزدیک اطلاع یابند، تصریح کرد: همچنین قرار شد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که در ماه‌های گذشته فهرستی از مسایل شهر تهران و راهبردهای آن تهیه کرده در اختیار اعضای منتخب قرار دهد تا ملاک ارزیابی برای انتخاب شهردار باشد.

وی با بیان این که در جلسه گذشته بنده را به عنوان سخنگو انتخاب کردند گفت: همچنین ناصر امانی به عنوان رابط منتخبین با شهرداری و شورای فعلی انتخاب شد.

اقراریان با بیان این که کمیته پنج نفره‌ای با حضور آقای عباسی، تشکری هاشمی، صادقی، امانی و خانم معدنی پور شکل گرفت تا سند تحویل را تهیه کنند، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم این است که ما بدانیم شهر و شهرداری را در چه وضعیت و شرایطی تحویل گرفتیم و وضعیت پروژه‌ها، پرسنل، بدهی، دیون، درآمد و غیره باید مشخص شود.

منتخب شورای شهر ششم ادامه داد: همچنین کمیته ۹ نفره‌ای با حضور آقایان چمران، سروری، عباسی، نادعلی، آقامیری، قائمی، آخوندی، شربیانی و خانم شمس تشکیل شد تا شاخص‌های شهردار مورد نظر و فرآیند رسیدن به شهردار احصا شود.

اقراریان با بیان این که در نظر داریم با برگزاری جلسات فشرده به جمع بندی نهایی برسیم تا در روز اول فعالیت شورای شهر علاوه بر انتخاب هیات رییسه کمیسیون ها و غیره ،در مورد شهردار تهران به جمع بندی برسیم، در مورد نام‌های منتشر شده در فضای مجازی به عنوان شهردار تهران اظهار کرد: در جلسه روز گذشته اصلا وارد مصداق نشدیم و گمانه زنی‌هایی که مطرح می‌شود مربوط به نظرات منتخبین مردم در شورای شهر نیست و گمانه زنی رسانه‌ای است.

وی با بیان این که امیدواریم در روزهای پایانی اقدام و تصمیمی توسط مدیریت شهری پنجم و شورای پنجم گرفته نشود که منافع مردم را به خطر اندازد، تصریح کرد: قرار شد این دغدغه توسط ناصر امانی به مدیران فعلی منتقل شود.