مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خبر داد:

سه شنبه بارانی در هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت : با تقویت فعالیت سامانه بارشی امروز در هرمزگان بارش باران خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین-هرمزگان- مهرداد حسن زاده ،مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در گفتگو با خبرنگار بلدیه آنلاین در خصوص هشدار هواشناسی سطح نارنجی در استان هرمزگان گفت: با تقویت فعالیت سامانه بارشی در ساعات بعدازظهر امروز سه شنبه اول آبان ماه در ارتفاعات و پاره ای از نقاط استان شاهد رگبار نسبتا شدید ،رعد و برق و در برخی مناطق همراه با تگرگ را شاهد هستیم که با افزایش باد نیز همراه است که تا پایان نیمه شب سه شنبه اول آبان ادامه دارد.

وی به مناطق تحت شعاع این بارش اشاره کرد و افزود: در ارتفاعات استان بویژه شهرستان های بشاگرد ،رودان،حاجی آباد، میناب،بستک،بندرعباس،خمیر ،لنگه، قشم و سواحل مرکزی تحت شعاع این بارش قرار دارند.
حسن زاده در ادامه به مخاطرات این هشدار اشاره داشت و بیان کرد: بالا آمدن آب رودخانه های فصلی،سیلابی شدن موقت مسیر ها،صاعقه و جاری شدن روان آب از مخاطرات این هشدار است و همچنین خسارت به سازه های موقت به دلیل تند باد لحظه ای،خسارت به محصولات کشاورزی ، کاهش کیفیت هوا ،کاهش دید افقی به دلیل وزش باد نسبتا شدید و گردوخاک و همچنین احتمال محدودیت موقت در ترددهای هوایی و دریایی از دیگر این مخاطرات است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در ادامه صحبت های خود گفت: بعلت بارش در ارتفاعات ،از فعالیت کوهنوردی و ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع و همچنین از تردد در حاشیه بستر رودخانه ها و مسیل ها اجتناب کنند.
وی در پایان به خطاب به دستگاه های اجرایی و متولیان در ستاد مدیریت بحران گفت:از تمام دستگاه های اجرایی و متولیان در این راستا تقاضا دارم تمدیدات لازم در بنادر مرکزی با توجه به احتمال تند باد لحظه ای و متلاطم شدن دریا را اخذ نمایید تا این بحران به خوبی مدیریت شود.