سه طرح عمرانی و رفاهی شهری در کاشان بهره‌برداری شد

سه طرح عمرانی و رفاهی شهری با صرف ۲۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار دوشنبه‌ همزمان با شب میلاد باسعادت مولای متقیان امام علی (ع) طی آیینی با حضور آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه و جمعی دیگر از مسوولان کاشان بهره‌برداری شد. به گزارش ایرنا، شهردار کاشان در آیین بهره‌برداری […]

سه طرح عمرانی و رفاهی شهری با صرف ۲۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار دوشنبه‌ همزمان با شب میلاد باسعادت مولای متقیان امام علی (ع) طی آیینی با حضور آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه و جمعی دیگر از مسوولان کاشان بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، شهردار کاشان در آیین بهره‌برداری از طرح‌های شهری کاشان گفت: برای ساخت میدان حضرت معصومه (س) به قطر ۱۸۰ متر با مساحت ۲۵ هزار مترمربع،  ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارهای شهرداری هزینه شده است.

حسن بخشنده امنیه، هدف از ساخت این میدان را کاهش خطرها و تصادف‌ها، رفاه حال شهروندان و دسترسی مطلوب مسافران در مبادی ورودی خزاق، طاهرآباد و راوند به شهر کاشان بیان کرد.

وی اظهار داشت: در طرح فضای سبز میدان حضرت معصومه (س) از گونه‌های گیاهی مقاوم در برابر گرما و کم‌آبی و از گونه‌های فرانکینا جایگزین چمن به دلیل کاهش مصرف آب تا ۳.۱  و کاهش هزینه‌های نگهداری و افزایش راندمان آبیاری تا سه برابر بهره‌گیری شده است.

شهردار کاشان افزود: ساخت بوستان شادی در حدفاصل شهرک‌های قطب و آزادگان منطقه راوند کاشان به مساحت هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع، ۲ میلیارد و ۷۰۰ ملیون تومان هزینه در برداشته است.

وی خاطر نشان کرد: این طرح با هدف افزایش رفاه شهروندان، استانداردسازی گذرگاه‌ها برای بهبود و آسانی در رفت و شد، ایجاد محیطی شاد و با طراوت و افزایش سرانه فضای سبز در منطقه راوند اجرا شده است.

به گفته بخشنده امنیه برای ساخت بوستان جوانمرد در خیابان فاضل نراقی کاشان به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع، یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارهای شهردای کاشان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: این بوستان دارای مجموعه بازی کودکان، نقاشی دیواری و فضای سبز شامل گل‌کاری، چمن‌کاری و درخت‌کاری است که با هدف افزایش سرانه فضای سبز محدوده بافت تاریخی خیابان فاضل نراقی و همچنین ایجاد محیطی شاد و با نشاط برای شهروندان ساخته شده است.

شهردار کاشان، نیازسنجی و ضرورت اجرا برای بهره‌برداری از طرح‌ها را یادآور شد و تاکید کرد: تلاش مدیریت شهری آن است که در هر ناحیه و منطقه‌ای، متناسب با نیاز شهروندان و بر مبنای طرح کلان توسعه شهر از امکانات و خدمات بهرخوردار شود.

فضای سبز زیر پوشش شهرداری در شهر کاشان افزون بر ۸۷۰ هکتار است.

شهرداری کاشان ۶ معاونت، پنج منطقه و ۱۰ سازمان زیر مجموعه دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع خبر