سیاستگذاران از نظرات بخش خصوصی در تنظیم قوانین استفاده کنند

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان گفت : سیاستگذاران از نظرات بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در تنظیم قوانین استفاده کرده و مسیر را برای این حوزه هموار سازند.

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین-هرمزگان-محمدرضا صفا، رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان، در پیامی به مناسبت ۲۹ مهرماه، روز ملی صادرات، این روز را به فعالان و تلاشگران حوزه صادرات تبریک گفت و در ادامه افزود:سیاستگذاران از نظرات بخش خصوصی در تنظیم قوانین استفاده کرده و مسیر را برای فعالان این حوزه هموار سازند.

وی به رابطه ی تولید و صادرات نیز اشاره کرد و افزود: رابطه تولید و صادرات چنان به یکدیگر وابسته است که هیچ‌یک بدون دیگری رونق نخواهند داشت.

صفا مشکلات زیرساختی  و بی‌ثباتی در قوانین  را یکی از مهمترین علل کاهش افت صادرات دانست و اظهار داشت : مشکلات زیر ساختی و بی ثباتی در قوانین و مقررات منجر به کاهش و افت صادرات شده است که سیاستگذاران با در نظر گرفتن نظرات بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در تنظیم قوانین باعث رفع مشکلات در این حوزه باشند.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان به تحریم ها در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر، تحریم‌ها، ممنوعیت صادرات برخی کالاها، و مشکلات بازگشت ارز ناشی از صادرات، ضربه‌های زیادی به صادرات کشور وارد کرده و صادرکنندگان در وضعیت نامساعدی قرار دارند. هر بار که صادرات به نقطه‌ای از ثبات می‌رسد، با تغییر قوانین مواجه می‌شود و تلاش‌های چندین ساله صادرکنندگان برای کسب بازارها در اندک زمانی از بین می‌رود.

وی در پایان افزود: من به نمایندگی از پارلمان بخش خصوصی، روز ملی صادرات را به تمامی تلاشگران این عرصه، که با رقابت و مبارزه با رقبای جهانی و با تکیه بر علم و سرمایه خود در جهت سربلندی ایران اسلامی گام برمی‌دارند، تبریک عرض می‌نمایم. اتاق بازرگانی هرمزگان با ارج نهادن به زحمات این عزیزان، از خدمات ارزشمند و تلاش‌های صادرکنندگان استان تقدیر کرده و موفقیت و سلامتی آنان را از درگاه خداوند مسئلت می‌نماید.