سیاست‌گذاری و ساماندهی فعالیت های پژوهشی شهرداری تهران

جلسه شورای معاونان منطقه ۱۳ و صد و شصت و هفتمین جلسه شورای پژوهش و نوآوری مناطق ۲۲ شهرداری تهران به میزبانی منطق ، با حضور محمد رئیسی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و هیات همراه، شهردار منطقه، جمعی از معاونین و مدیران  امروز ۳۰ بهمن در سالن کنفرانس ساختمان ستادی برگزار […]

جلسه شورای معاونان منطقه ۱۳ و صد و شصت و هفتمین جلسه شورای پژوهش و نوآوری مناطق ۲۲ شهرداری تهران به میزبانی منطق ، با حضور محمد رئیسی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و هیات همراه، شهردار منطقه، جمعی از معاونین و مدیران  امروز ۳۰ بهمن در سالن کنفرانس ساختمان ستادی برگزار شد .

در این جلسه، محمد رئیسی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران با بیان اینکه این مرکز به عنوان بازوی فکری و پژوهشی شهرداری تهران سه رویکرد جدید را با توجه به سیاست های مدیریت ارشد شهرداری تهران دنبال می کند گفت : یکی از این رویکرد ها ، رویکرد تمدنی است که  در راستای اهداف شهرداری تهران و در قالب توجه به آموزه های آئینی و  استفاده از ظرفیت های بومی پیگیری می شود.

وی  فعال سازی ظرفیت نخبگان در قالب هیات اندیشه ورز را از دیگر رویکرد های مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران برشمرد و افزود : در نظر داریم با راه اندازی شبکه ای از نخبگان در مناطق شهر تهران به عنوان بازوی اجرایی این مرکز ،شهر تهران را با استفاده از این پتانسیل اداره کنیم، چرا که بعضی مواقع مجموعه مدیریت شهری درگیر مسائل اجرایی می شود و نخبگان می توانند در زمینه فکری با نقد عملکرد شهرداری ، گوشزد کردن نقاط قوت و ضعف  ، یاریگر مدیران شهرداری برای پیشبرد امور باشند و بدین ترتیب ، نظام نامه این مرکز  در خصوص رویکرد مذکور به زودی ابلاغ می شود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران با اشاره به اهمیت کاربست های پژوهشی مناطق ادامه داد : برای به ثمر رساندن تلاش های پژوهشی ، کمیته کاربست را تشکیل می دهیم تا ضمن ارزیابی عملکرد همکاران ، نتایج این طرح ها که وقت و هزینه صرف آنها شده را در امور شهر عملیاتی کرده تا خدمات بهتری به شهروندان ارائه شود.

محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران، یکی از مراکز مهم که با رویکرد جدید و تحولات رخ داده ، افق روشنی پیش روی خود دارد خاطر نشان کرد :   اقدامات زیادی در منطقه انجام شده که هر کدام یک از آنها می تواند به عنوان به موضوع پژوهشی مطرح شود و منطقه ۱۳ آمادگی دارد، کار مشترکی و جدیدی را برای همکاری با مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران انجام دهد.

در ابتدای این جلسه ضمن معرفی کمیته پژوه ، نظام نامه پژوهشی ابلاغی شهرداری تهرا ، ماموریت نظام نامه پژوهشی و اعضای  شورای پژوهش و نوآوری، اهداف و وظایف شورای پژوهش و نوآوری مناطق ۲۲ گانه اعلام و در نهایت عناوین پروژه های انجام شده منطقه ۱۳ مطرح شد. ضمن اینکه از ۱۶۵ جلسه برگزار شده شورای پژوهش در مناطق ۲۲ گانه، نه جلسه در منطقه ۱۳ برگزار شده و این منطقه  در بین مناطق ۲۲ گانه از بیشترین عنوان پژوهشی برخوردار بوده است.

در پایان نشست، احکام شهردار منطقه ۱۳ به عنوان رئیس شورای پژوهش و نوآوری منطقه ۱۳ و معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی به عنوان دبیر شورای پژوهش و نوآوری منطقه ۱۳  از سوی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ارائه شد.

منبع خبر