سی دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل ونقل همگانی درون شهری رشت اضافه شد

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت از افزایش ۳۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل همگانی درون شهری رشت خبر داد. محمد محبتی گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی شهری یکی از وظایف مهم سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت بوده که در راستای […]

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت از افزایش ۳۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل همگانی درون شهری رشت خبر داد.
محمد محبتی گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی شهری یکی از وظایف مهم سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت بوده که در راستای اجرای آن، این سازمان با پیگیریهای مستمر گامهایی موثر و مفید برداشته است.
وی افزود: از سال گذشته با تلاش مجموعه ی این سازمان، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شهر رشت، سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت توانسته است با جذب منابع دولتی و با تعیین سهم پرداخت ۷۵ درصدی برای دولت، از وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور منابع لازم را دریافت کند و نسبت به ایجاد زیرساختهای نوسازی ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی شهری اقدام نماید.
محبتی افزود: ۴۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر رشت اختصاص داده شده است که با تصویب لایحه ی پرداخت سهم ۲۵ درصدی شهرداری رشت و افزایش ردیف بودجه ی مذکور، در زمینه ی تامین اعتبار منابع مالی، به وسیله ی شورای اسلامی شهر، منابع مورد نیاز به وسیله ی شهردار رشت تامین گردید و با پرداخت سهم ۲۵ درصدی شهرداری این شهر به اتحادیه ی اتوبوسرانیهای کشور، هم اکنون ۳۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل همگانی شهر رشت اضافه خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین ساخت ایستگاه های جدید و بهسازی ایستگاه های کنونی اتوبوس در رشت نیز با برگزاری فراخوان و تعریف مدل سرمایه گذاری در مرحله ی اجرا است.
محبتی هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی شهری را نیز همزمان با بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسها در حال پیگیری عنوان کرد که در آینده یی بسیار نزدیک خدمات مطلوب و شایسته تری در جهت ایجاد رفاه و عدالت اجتماعی به شهروندان گرامی بدینوسیله ارائه خواهد شد.

منبع خبر